Avatar billede andsch Nybegynder
13. maj 2010 - 12:39 Der er 2 kommentarer

Live opdateret Flash klient, m. Java Servlets?

Hej, jeg er ny på eksperten :)
Jeg er igang med et system hvor der indgår en MySQL base, Java Servlets, og nogen Flash (AS3) klienter.

Jeg har en adminestrations webapplikation hvorfra man kan oprette indhold i MySQL databasen. Når det oprettes er meningen at indholdet skal vises på Flash klienterne, og indholdet skal være opdateret direkte hele tiden.

Som jeg har sat det op nu laver flash klienterne bare request på et TimerEvent, så det bliver til mange requests hele tiden. Hvordan opbygger man sådanne systemer?

Jeg har lavet en mindre detaljeret tegning her:
http://peecee.dk/uploads/052010/dia.gif
Avatar billede arne_v Ekspert
13. maj 2010 - 16:35 #1
De klassiske metoder er:
1) poll, requests til server returnerer ingenting hvis der intet er
2) long poll, requests til server venter indtil der er noget
3) push fra server til client via socket (non-HTTP)

re 1) giver rigtigt mange requests
re 2) kravere rigtigt mange outstanding requests i server
re 3) er ikke en web loesning

Det lyder som om du bruger #1 nu.

Hvis du har mulighed for at bruge en Java EE 6 kompatibel server, saa er der forbedret support for #2, som saa vil vaere optimalt.

#3 er klart den bedst performende. Men den er som sagt ikke rigtig web.

#3 kan laves paa 3 maader:
A) den dirty maade med at starte en traad i en startup servlet som lytter paa socket
B) en standalone Java server app udenfor Java EE
C) en fuld Java EE server og brug af JCA
Avatar billede arne_v Ekspert
13. juni 2010 - 04:09 #2
OK?