Avatar billede c3-rp Nybegynder
13. maj 2010 - 10:07 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Bruge JS til at vælge værdi i en CascadingDropdown (fra AjaxToolkit)

Hej,

Jeg har 5 CascadingDropdown's, der kalder en webservice og bliver udfyldt med værdier, afhængig af hinanden.

Nogle af felterne har kun én værdi, og i nogle af felterne vil jeg gerne forudvælge en værdi, da den vil være standard for brugeren.

Jeg bruger Javascript til at sætte SelectedIndex på den aktuelle dropdown, hvilket rigtig nok sætter værdien men der kommer ingen postback. Hvis jeg selv prøver at kalde __doPostback('<dropdownid', ''), så laver siden en page-cycle og jeg mister værdien jeg selv satte i Javascript.

Efter hvad jeg kan forstå så sker det hele via Javascript/AJAX, så alle serverside ændringer vil ikke fungere. Google er desværre heller ikke til meget hjælp.

Nogen der har en idé?
Avatar billede winners79 Nybegynder
25. maj 2010 - 13:05 #1
Du skal nok gemme din værdi i et hiddenfield og så sætte værdien hver gang det er nødvendigt, da hiddenfields bliver gemt over postbacks og dine dynamiske satte værdier ikke bliver gemt.

sådan bruges et hidden field:

document.getElementById('Hidden1').value
Avatar billede c3-rp Nybegynder
10. juni 2010 - 12:26 #2
Tak for dit svar winners79. Jeg kan ikke få noget med postback til at virke deres, da toolkittet fungerer med AJAX og det desuden virker til at indkapsle alle JS kald, så jeg ikke direkte kan foretage kaldene desværre.

Det er dog løst nu. Webservicen er ekstern og bliver vedligeholdt af en anden. Han fandt ud af at når man fik det første valg ind på webservicen, kunne han sætte "selected" på én af de værdier af han sendte tilbage, hvilket ville udfylde næste dropdown automatisk. Ret logisk og smart egentligt, underligt jeg ikke har kunne finde dokumentation på det dog.

Men tak fordi du gad tage dig tiden til at svare :) Vil du lægge et svar, så skal jeg kredittere dig retmæssigt :)
Avatar billede c3-rp Nybegynder
18. august 2010 - 11:39 #3
Luk