Avatar billede hypofysen Nybegynder
12. maj 2010 - 23:03 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

load php vha ajax

Jeg loader noget indhold med følgende funktion, det virker fint første gang, men anden gang jeg forsøger at kalde funktionen bliver den ikke opdateret men viser samme indhold igen..

Nogen ide til hvad det kan skyldes?

<a href="#" onclick="calculate();"></a>
function calculate() {
$('#placering5').load("include/calcRace.php?event=<?php print $_GET['event'];?> #placering5");
}
Avatar billede arne_v Ekspert
12. maj 2010 - 23:16 #1
Ja?

Ude i browseren hvor JavaScript kører er <?php print $_GET['event'];?> jo en konstant, så naturligvis loader den samme data.
Avatar billede hypofysen Nybegynder
12. maj 2010 - 23:22 #2
("include/calcRace.php?event=<?php print $_GET['event'];

er en side der henter henter data fra databasen, men selvom databasen er blevet opdaret er det satdig det gamle der bliver loadet
Avatar billede arne_v Ekspert
12. maj 2010 - 23:36 #3
include/calcRace.php?event=7 bør returnere forskellige data på forskellige tidspunkter men gør det ikke ?
Avatar billede hypofysen Nybegynder
12. maj 2010 - 23:42 #4
Rigtigt!

Den bliver slet ikke loadet når jeg kalder den anden gang,
Jeg har sat en sleep(5); ind på siden for at tjekke første gang siden bliver loadet går der 5 sek inden content bliver vist anden gang kommer det med det samme
Avatar billede hypofysen Nybegynder
12. maj 2010 - 23:54 #5
<?php header("cache-control: no-cache"); ?>
løste problemet
Avatar billede woodydrn Nybegynder
13. maj 2010 - 04:30 #6
$.ajaxSetup({cache: false});

Det ville måske også virke...
Avatar billede hypofysen Nybegynder
09. juni 2010 - 08:41 #7
lukker