Avatar billede fredand Forsker
12. maj 2010 - 16:10 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

How to create a link to a login.jsp?

Hello guys!

I got an web-application in jboss that we protect with FormAuthenticator in web.xml and war-deployers-jboss-beans.xml

  <login-config>
      <auth-method>mymethod</auth-method>
      <realm-name>myrealm</realm-name>
  <form-login-config>
    <form-login-page>/WEB-INF/login.jsp</form-login-page>
    <form-error-page>/WEB-INF/error.jsp</form-error-page>
  </form-login-config>
  </login-config>

  ...

  <entry>
      <key>mymethod</key>
      <value>org.apache.catalina.authenticator.FormAuthenticator</value>
  </entry>

How ever when we login everything works fine, we use start at the home-built login.jsp.

(Btw the login.jsp looks like this example:
http://radio-weblogs.com/0132383/stories/2004/04/23/usingFormBasedAuthentication.html)

But well inside the application the user should be able to click a link and get to the login.jsp again.

I just created an link like <a href="/myapp/login.jsp">back to login page</a>

How ever if I click it Jboss gives me an 404 and saying /myapp/login.jsp is not available

But if I copy the link and open a new browser and paste it (http://localhost:8080/myapp/login.jsp) in the url-field I get to the login-form.

Is there any reason and nice work around for this problem?

Best regards
Fredrik
Avatar billede arne_v Ekspert
12. maj 2010 - 16:35 #1
Does it work if the A HREF has complete URL starting with http?

Does it work if you get the session invalidated before going to the page?

Just guessing.
Avatar billede claes57 Ekspert
12. maj 2010 - 18:43 #2
og hvorfor linker du ikke til
/WEB-INF/login.jsp
men til
/myapp/login.jsp

den første er jo den, du bruger på formen, så den må være ok.
btw: man kører primært på dansk på et dansk site.
Avatar billede arne_v Ekspert
12. maj 2010 - 18:54 #3
Godt set.

/myapp/login.jsp kigger i myapps rod - ikke i WEB-INF, som der slet ikke er adgang til.
Avatar billede arne_v Ekspert
12. maj 2010 - 18:55 #4
fredand er fra den anden side af øresund!
Avatar billede fredand Forsker
13. maj 2010 - 09:45 #5
Hello amigos!

First: yes I'm from sweden, I use to write in english just to try to make it a bit easier for you guys to understand me. But please feel free to answer in danish. I usually understand it pretty well. Else I guess I have to ask if I can not google it my self.
I must say that eksperten.dk is the best knowledge site there is.

Thanks for your replies!

Today it is a holiday in sweden and some of us is also free tomorrow so I will try out your suggestions on monday.

I must say that I your comments are very interesting and I guess that I better need to remove the session and correct me if I'm wrong when I say taht this is the way to do it:
session.invalidate()

I will get back as soon as i can!

Best regards
Fredrik
Avatar billede fredand Forsker
17. maj 2010 - 18:41 #6
Hej Killar!

(Prövar att skriva på svenska ;-) )

Båda era kommentarer var mycket givande.

Jag " invalidated " sessionen, samt lyckades dirigera användaren till login sidan igen.

Men då jag på nytt postade login formuläret till j_security_check lyckades jag aldrig logga in på nytt.

Så lösningen blir att användaren måste stänga ned och öppna en ny webläsare.

Stort tack båda två!

Lämna gärna svar!

Mvn
Fredrik
Avatar billede claes57 Ekspert
17. maj 2010 - 20:30 #7
det er jo meget normalt - at man logger ind, og skal genstarte browser på det site for at få en ny session, som man så kan logge ind på efter registrering. Ellers kører man jo rundt med den første sessions data.
Avatar billede arne_v Ekspert
18. maj 2010 - 04:04 #8
svar