Avatar billede way3000 Nybegynder
12. maj 2010 - 15:57 Der er 1 kommentar og
1 løsning

flere sider med while løkke

Jeg sidder og forsøger at lave en while løkke der printer alle medlemmerne fra min database ud. Det lykkes også fint at lave en while lykke der bare printer dem alle ud i en lang række
(i et fieldset for design) MEN problemet opstår når jeg begynder at få mere end en 5-10 medlemmer for så vil jeg jo gerne have at man skal kunne bladre i siderne så der ikke står 100 fieldsets i en lang række, det bliver uoverskueligt.

Jeg tænkte at man kunne tilføje en variabel i while løkken der tæller op hver gang der er postet en
$counter++; og med en if sætning checke om man opnår 10 posts før man laver en ny side, MEN her er så mit problem.

Når den tæller når 10, hvordan får jeg den så til at lave en ny side?

Dette er bare min amatøridé, hvis i har et bedre fif så sig endelig til.

http://pastebin.com/fCSxWDtg  her er min kode so far.
Avatar billede way3000 Nybegynder
12. maj 2010 - 16:14 #1
Fandt vist noget kaldet paging (doh) men de tuts jeg finder er ret forvirrende, har i nogle gode eller kan i selv forklare paging så jeg fatter det :)
Avatar billede way3000 Nybegynder
12. maj 2010 - 16:40 #2
Jeg fandt en løsning.

Jeg modificerede dette script. Dejlig nemt at forstå.

http://www.tutorialspoint.com/php/mysql_paging_php.htm

alt held til jer derude der vil lære paging :) det er smart ^^