Avatar billede Ialocin Novice
12. maj 2010 - 10:55 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Datokriterie i forespørgsel virker kun delvist ??

Hej Eksperter

Jeg har en formular, hvorpå jeg kan vælge at få diverse rapporter vist med alle poster eller kun dem der ligger inden for en start dato og en slut dato.

Start dato og slut dato har hver sin textboks på formularen.
Hvis bare en af disse textbokse at tom (ingen indtastet dato), så skal en checkboks på formularen sættes til -1.

Hvis checkboksen er -1 (intet dato interval er indtastet) skal ALLE poster vises ELLERS skal de poster der ligger indenfor for datointervalget vises ??????

Kriteriet til feltet [Registreret] i den underliggende forespørgsel ser således ud:
Like IIf([forms]![frmStatistik]![chkDatocheck].[value]="-1";"*";([tblOpgaveRegistrering].[Registreret])>=[forms]![frmStatistik]![txtStartdato].[value] And ([tblOpgaveRegistrering].[Registreret])<=[forms]![frmStatistik]![txtSlutdato].[value])

* Alle poster vises uden problem, hvis checkboks værdien er = -1.
* Der vises INGEN poster, hvis der er valgt start + slut dato ????

Det "sjove" af det hele er, at hvis jeg undlader Like IIF sætningen og KUN skiver følgende i kriteriet, så får jeg poster i det ønskede datointerval:
>=[forms]![frmStatistik]![txtStartdato].[value] And <=[forms]![frmStatistik]![txtSlutdato].[value]

Glæder mig til løsningen ;o)

Mvh Nicolai
Avatar billede terry Ekspert
12. maj 2010 - 11:06 #1
Just a wild guess!

Like * (all) will work but

Like SomeDate >= AND <= SomeOtherDate

isnt a valid SQL!
Avatar billede Ialocin Novice
12. maj 2010 - 11:32 #2
Hej Terry

Hvorfor virker det når jeg skriver førlgende kriterie ??

>=[forms]![frmStatistik]![txtStartdato].[value] And <=[forms]![frmStatistik]![txtSlutdato].[value]

er det fordi jeg undlader LIKE ??

mvh Nicolai
Avatar billede Ialocin Novice
12. maj 2010 - 12:09 #3
Hej Terry

I have found the solution:

Jeg splitter like kriteriet op og skriver som følger:
Like IIf([forms]![frmStatistik]![chkDatocheck].[value]="-1";"*") OR >=[forms]![frmStatistik]![txtStartdato].[value] And <=[forms]![frmStatistik]![txtSlutdato].[value]

and BINGO, it works.

Go´ weekend.
Nicolai