Avatar billede kwudo Nybegynder
12. maj 2010 - 08:10 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Problemer med style i IE

Godmorgen alle sammen.

Jeg har lavet en hjemmeside, og designet den i divs, det hele ser perfekt ud i firefox, men i internet explorer, ligner det, jeg ved ikke hvad.

www.hypnosesilkeborg.dk

Prøv og åben i Firefox og Internet explorer, og se forskellen.

Hvad kan være galt?

style.css:

/*Nulstilling af alt*/

html, body, div, span, applet, object, iframe,
h1, h2, h3, h4, h5, h6, p, blockquote, pre,
a, abbr, acronym, address, big, cite, code,
del, dfn, em, font, img, ins, kbd, q, s, samp,
small, strike, strong, sub, sup, tt, var, u, i, center,
dl, dt, dd, ol, ul, li,
fieldset, form, label, legend,
table, caption, tbody, tfoot, thead {
    margin: 0;
    padding: 0;
    border: 0;
    border: none;
    outline: 0;
    vertical-align: baseline;
}

body {
    background-color: #0042a5;

}

#ramme {
    height: 700px;
    width: 1000px;
    margin-right: auto;
    margin-left: auto;
}

#logo {
    position:absolute;
    background-image: url(images/top.png);
    height: 500px;
    width: 700px;
    z-index:1;
}

#menu {
    position:relative;
    z-index:2;
    top:200px;
    float: left;
    height: 600px;
    width: 210px;
}

#content {
    position:relative;
    z-index:2;
    top:200px;
    float: left;
    height: 600px;
    width: 700px;
    margin-left:20px;
}
12. maj 2010 - 08:51 #1
Du kunne jo begynde med at tilfoeje en doctype saasom

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/strict.dtd">

Det vil tvinge IE (og FF) til at overholde visse standarder.

Der er masser af forklaringer paa doctype paa google, for eksempel http://www.w3.org/QA/Tips/Doctype
Avatar billede DonTorro Nybegynder
12. maj 2010 - 10:12 #2
Dette har intet med dit problem at gøre, men
du kan lave:

html, body, div, span, applet, object, iframe,
h1, h2, h3, h4, h5, h6, p, blockquote, pre,
a, abbr, acronym, address, big, cite, code,
del, dfn, em, font, img, ins, kbd, q, s, samp,
small, strike, strong, sub, sup, tt, var, u, i, center,
dl, dt, dd, ol, ul, li,
fieldset, form, label, legend,
table, caption, tbody, tfoot, thead {
    margin: 0;
    padding: 0;
    border: 0;
    border: none;
    outline: 0;
    vertical-align: baseline;
}
om til:
* {
    margin: 0;
    padding: 0;
    border: 0;
    border: none;
    outline: 0;
    vertical-align: baseline;
}
Avatar billede kwudo Nybegynder
12. maj 2010 - 10:22 #3
#DonTorro - Hvad gør det så?
Avatar billede DonTorro Nybegynder
12. maj 2010 - 10:48 #4
* = alle
12. maj 2010 - 15:32 #5
kwudo, jeg ser at du (uanset DonTorro's bemaerkning) har aendret koden og indfoert doctype og det loeste det stoerste problem at #logo paa IE kom til at sidde et helt andet sted end paa FF.  Til lykke.  Nu er den eneste forskel (som jeg kan se) at farven paa #logo, altsaa paa baggrunds-imagen, er en anelse moerkere end baggrundscolor paa body.  Hvis du kan leve med det saa synes problemet at vaere loest (og du kan lukke spoergsmaalet og afgive points, derfor sender jeg dette som svar.)  Hvis du ikke kan acceptere farveforskellen paa IE kunne du maaske proeve at lade #logo fylde det hele, altsaa height 700 og width 1000.
Avatar billede zips Juniormester
12. maj 2010 - 16:16 #6
Det er muligt dit problem er løst med en doctype, men at ingen nævner at din kode er fuld af fejl under mig.

http://validator.w3.org/check?verbose=1&uri=http%3A%2F%2Fwww.hypnosesilkeborg.dk%2F

Den er helt gal med dine <head> <body> og <html> som ligger der flere gange spredt ud over hele siden.

Jeg håber også at alle har fået opdateret deres gamle IE6 for man skal ikke se din side i den, en måde at gøre opmærksom på at siden ikke er optimeret til IE6 kunne være at bruge en af de mange måder som findes til at informere om det, en som på denne side http://drop-ie6.dk/hvordan

Heldigvis er den snart helt væk så man slipper for at tage hensyn til den
http://www.fdim.dk/Statistik/teknik/browserbarometer
http://www.w3schools.com/browsers/browsers_stats.asp
12. maj 2010 - 17:17 #7
zips, ja jeg taenkte paa at kommentere om at der var en <head> indeni <body>, men skoent det ser maerkeligt ud syntes det ikke at have haft direkte indflydelse paa det problem der blev rejst i spoergsmaalet.  Derfor afholdt jeg mig og begraensede mig til det rejste spoergsmaal.
Avatar billede Slettet bruger
13. maj 2010 - 16:11 #8
Faktisk en hel fin hjemmeside. Hvordan kan det være at der kommer følgende på i URL'en? hypnosesilkeborg.dk/?page=vis&id=8
Avatar billede kwudo Nybegynder
14. maj 2010 - 13:15 #9
#Christian_Belgien: Jeg har nu fået ændret baggrundsfarven.
Og det med logoet er simpelthen fordi jeg bruger den ældste IE version, pinligt. Men det sku virke nu mere eller mindre.

#zips: Jeg køre selvfølgelig det hele igennem til sidst og får det valideret, men tak fordi du gjorde mig opmærksom på det.

#MichaelHoffAdamsen: Tak skal du have, grundet ?page.. osv. er fordi vis&id=8 henter en side i databasen, og vis&id=2 henter en anden side :-)
Avatar billede kwudo Nybegynder
14. maj 2010 - 13:36 #10
har nu fået ordnet noget af valideringen men der er stadig 10 fejl, som fremkommer i mine links:

http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fwww.hypnosesilkeborg.dk%2F&charset=%28detect+automatically%29&doctype=Inline&group=0&user-agent=W3C_Validator%2F1.767

Forstår ikke lige hvordan det skal læses?
Avatar billede Slettet bruger
14. maj 2010 - 14:24 #11
#?page

Det lyder interessant. Har du så et php-script som henter det fra databasen?
Avatar billede kwudo Nybegynder
14. maj 2010 - 14:26 #12
Ja det har jeg, hvis du er interesseret, vil jeg da meget gerne forklare dig hvordan det fungere :-)
Avatar billede Slettet bruger
14. maj 2010 - 14:32 #13
Jeg er meget interesseret. Bare skyd løs.
Avatar billede zips Juniormester
14. maj 2010 - 16:33 #14
Fejl i dine link er at der er dette & som ikke er valid og skal være &amp;
14. maj 2010 - 18:10 #15
kwudo, ja nu ser IE versionen jo helt anderledes ud.  Saa det problem du rejste i dit oprindelige indlaeg synes at vaere loest.

Samtidig er du saa i gang med at forbedre kvaliteten af din kode (og din forstaaelse af kodning) takket vaere zips' indlaeg.  Held og lykke med det.

Hvad angaar strukturen af koden (som det fremgaar af www.hypnosesilkeborg.dk, endnu da,) har du stadig en <head></head><body></body> sektion inde i din body.  Det ser maerkelig ud og burde, principielt, nok laves om, men det synes at virke, saa maaske vaelger du at lade det vaere.
19. maj 2010 - 08:27 #16
kwudo, forventer du flere indlaeg til dette spoergsmaal?  (Det sker ikke saa tit med spoergsmaal der er en uge gamle og hvor der ikke har vaeret ny aktivitet i flere dage.)  Du synes at have faaet loest problemet i det oprindelige spoergsmaal  og yderligere gjort fremskridt paa andre omraader.  Er tiden ikke inde til at lukke spoergsmaalet (eventuelt efter at have bedt om svar fra et eller flere medlemmer) - for god ordens skyld og saa det ikke laengere staar som aabent i min liste af indlaeg.
20. november 2010 - 05:42 #17
kwudo, jeg proever lige en gang til.  Du oprettede dette spoergsmaal for at faa hjaelp, frivilligt og gratis, til det stillede problem.  Du fik indlaeg fra adskillige medlemmer, og du du synes at angive at indlaeggene var nyttige.  Saa lad os nu ikke til gengaeld blive haengende i et evigheds-aabent spoergsmaal men afslut hvad du begyndte.  Hvis du vil dele points ud saa bed om svar (jeg har allerede oprettet et svar).  Hvis du ikke mener at noget kvalificerer for points saa opret selv et svar og accepter det.  Men under alle omstaendigheder luk spoergsmaalet.  Please.