Avatar billede stagedk Nybegynder
12. maj 2010 - 04:04 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Mysql + Readline hjælp.

hej eksperten, er igang med dette "login script" sov jeg sidder og pusler med for sjov.
vil først og fremmest sige jeg ikke har så meget erfaring med C# og derfor kan virker som om jeg stiller et dumt spørgsmål eller laver udførelserne på en mærkelig måde.

source:

using System;
using System.Collections.Generic;
using System.Linq;
using System.Text;
using MySql.Data.MySqlClient;

namespace mysql_test
{
    class Program
    {
        public static string db = "server=xxxx;database=xxxx;uid=xxxx;password=xxxx";
        static void Main(string[] args)
        {
            Console.Write("Login " + Environment.NewLine);
            Console.Write(Environment.NewLine + Environment.NewLine);
            Console.Write("Brugernavn: ");
            String user = Console.ReadLine();
            Console.Write("Kodeord: ");

            try
            {
                MySqlConnection con = new MySqlConnection(db);
                con.Open(); // connection must be openned for command
                MySqlCommand cmd = new MySqlCommand("Select * FROM `lp_users`",con);
                MySqlDataReader reader = cmd.ExecuteReader();
                while (reader.Read())
                {
                    Console.WriteLine(reader.GetString("id") + ": " + reader.GetString("username") + " - " + reader.GetString("group"));
                }
            catch (Exception ex)
            {
                Console.WriteLine("Error: " + ex);
            }
            finally
            {
                Console.ReadKey();
            }

Har fået hjælp til Mysql connection delen. men jeg har det problem at jeg vil have min query kun til hente fra indtastet username

så noget lign:  MySqlCommand cmd = new MySqlCommand("Select * FROM `lp_users` WHERE username='xxxx' ",con);

har prøvet med bare at skrive user da min string hedder dette, men det fandt jeg jo hurtigt ud af jeg ikke kunne. nogle der kan hjælpe med dette :-)?
Avatar billede arne_v Ekspert
12. maj 2010 - 04:07 #1
MySqlCommand cmd = new MySqlCommand("Select * FROM lp_users WHERE username='" + user + "'",con);
Avatar billede arne_v Ekspert
12. maj 2010 - 04:07 #2
Når du er kommet lidt videre, så skal du have kigget på parameters.
Avatar billede arne_v Ekspert
13. juni 2010 - 04:11 #3
OK?
Avatar billede stagedk Nybegynder
13. juni 2010 - 13:15 #4
Undskyld Undskyld Undskyld Arne.
Havde fuldstændigt glemt det...
Jeg takker mange gange for dit svar :)