Avatar billede Greenland Nybegynder
11. maj 2010 - 12:58 Der er 10 kommentarer

Connecte til default database mssql /.net

Hej, jeg har et lille problem.

Jeg ønsker at min .net website selv skal finde ud af hvilken database den skal koble til, ud fra at brugeren logger på via windows authentication mekanismen i iis.

På min udviklingsmaskine kan jeg godt få mit webside til at koble til den rigtige database, og kan ved at ændre default database for mine mssql/windows brugere få sitet til at skifte database ved hjælp af det.

... men på maskinen hvor sitet endeligt skal køre, der kobler sitet altid til master databasen selv om jeg har angivet at den påloggede bruger skal anvende en anden database.

Min connection string ser således ud:
add key="cdr_ft_mssql" value="Data Source=localhost;Integrated Security=True;"
... og jeg ønsker ikke at specificere initial catalog i min connectionstring, idet jeg ikke ønsker at bygge authentication logik ind i mit site ?

Har nogen et godt bud på hvad der evt. kan være galt eller hvorden det ellers kan løses ?

mvh

Greenland
Avatar billede janus_007 Nybegynder
11. maj 2010 - 18:48 #1
tjaa tjoo.. men jeg vil da gerne høre hvad formålet er?

Og hvilken sql server version sidder du med?
Avatar billede Greenland Nybegynder
12. maj 2010 - 10:09 #2
Formålet er at når brugeren går ind på min side, så får de et windows logon frem på skærmen hvor de logger sig ind.
Når det er gjort så skal resten foregå pr automatik, dvs at brugeren kobles til den rigtige database i mssql.
Inde i mssql server management sætter jeg så op at windows-brugeren har en default database som han kobles til automatiskt.

Jeg kører med MSSQL SERVER Express Edition (SQL Server 9.0.3042)

mvh

:greenland:
Avatar billede janus_007 Nybegynder
12. maj 2010 - 12:56 #3
Det kan jeg godt se er smart :)

Er du sikker på at maskinen "... men på maskinen hvor sitet endeligt skal køre, der kobler sitet altid til master databasen selv om jeg har angivet at den påloggede bruger skal anvende en anden database."
- altså bruger din user login og ikke defaulter til IUSR.. SYSTEM NETWORK el. lign?
Avatar billede Greenland Nybegynder
12. maj 2010 - 13:40 #4
Ja jeg er sikker på at det er den rigtige bruger, jeg har nemlig gjort det sådan at sitet displayer hvilken bruger logger på.

Jeg har lige lavet en "work around" ved at selecte i en database som angiver hvilken database en given bruger har adgang til.

Det var i første omgang det jeg ville undgå, men pyt.

Jeg lukker tråden, tak for intressen...
Avatar billede Syska Mester
12. maj 2010 - 13:59 #5
Som Janus007 siger ... er jeg også ret overbevist om at den connector med den bruger som sitet kører som ...

Men du kan vel bare inject username i connection string, det burde vel ikke være et problem ... så tager den vel default og bruger windows authentiaction, og den bruger default database

Men kan selvf ske at jeg tager fejl.

mvh
Avatar billede Greenland Nybegynder
12. maj 2010 - 15:42 #6
Den connecter med den bruger man logger ind på sitet med, men default database skifter desværre ikke.... på "live" maskinen...
Avatar billede Syska Mester
12. maj 2010 - 16:05 #7
Hvordan ser dit develop setup ud ?
hvordan ser dit live setup ud ?

Der må jo være en del forskellige ting, siden det virker det ene sted men ikke det andet.

Pt er det jo kun navne for os ...
Avatar billede janus_007 Nybegynder
12. maj 2010 - 20:42 #8
Ja.. det er fordi han prøver at køre windows authentication hvor SID skal delegeres fra webserver til dbserver.
Det er en umulig opgave... næsten :) Det kræver lidt ændringer i AD'et + andre sjove ting.
Avatar billede Syska Mester
12. maj 2010 - 21:04 #9
Kun hans setup kan svare os på hvad der går galt.

mvh
Avatar billede janus_007 Nybegynder
12. maj 2010 - 22:33 #10
jojo.. men det er som jeg siger *GG*