Avatar billede kkaen Nybegynder
11. maj 2010 - 11:04 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Compilerfejl med try/catch

Jeg har en jsp-side, hvorpå jeg HAVDE nogle try-catch-statements. Der var helt styr på dem, og jeg har da også haft siden til at køre.
Nu kommer der pludselig en fejl under kompilering:

Compiling 1 source file to P:\Data\Netbeans\project\Server\build\generated\classes
P:\Data\Netbeans\project\Server\build\generated\src\org\apache\jsp\fil_jsp.java:1131: 'catch' without 'try'
    } catch (Throwable t) {
P:\Data\Netbeans\project\Server\build\generated\src\org\apache\jsp\fil_jsp.java:1131: ')' expected
    } catch (Throwable t) {
P:\Data\Netbeans\project\Server\build\generated\src\org\apache\jsp\fil_jsp.java:1131: not a statement
    } catch (Throwable t) {
P:\Data\Netbeans\project\Server\build\generated\src\org\apache\jsp\fil_jsp.java:1131: ';' expected
    } catch (Throwable t) {
P:\Data\Netbeans\project\Server\build\generated\src\org\apache\jsp\fil_jsp.java:1138: 'finally' without 'try'
    } finally {
P:\Data\Netbeans\project\Server\build\generated\src\org\apache\jsp\fil_jsp.java:38: 'try' without 'catch' or 'finally'
    try {
P:\Data\Netbeans\project\Server\build\generated\src\org\apache\jsp\fil_jsp.java:1142: reached end of file while parsing
}
7 errors
P:\Data\Netbeans\project\Server\nbproject\build-impl.xml:483: The following error occurred while executing this line:
P:\Data\Netbeans\project\Server\nbproject\build-impl.xml:231: Compile failed; see the compiler error output for details.
BUILD FAILED (total time: 4 seconds)

Jeg har checket, at alle try/catch-blokke passer sammen, men den brokker sig stadig. Så derfor har jeg også forsøgt at slette alle de blokke, men fejlen fortsætter.

Kan der ligge nogle midleretidige jsp-filer et sted, som forårsager fejlen? Eller er det en gammel fejl i en xml-fil, som ikke automatisk er blevet tilrettet?

Nogle gode forslag?
Avatar billede kkaen Nybegynder
11. maj 2010 - 11:15 #1
Det skal måske lige siges, at hvis jeg klikker på linket til fejlkilden, så kommer dette frem:

...
} catch (Throwable t) {
      if (!(t instanceof SkipPageException)){
        out = _jspx_out;
        if (out != null && out.getBufferSize() != 0)
          out.clearBuffer();
        if (_jspx_page_context != null) _jspx_page_context.handlePageException(t);
      }
    } finally {
      _jspxFactory.releasePageContext(_jspx_page_context);
    }

som det sidste i den kompilerede fil.
Avatar billede kkaen Nybegynder
11. maj 2010 - 11:19 #2
Så fandt jeg fejlen. Det var en if-sætning, som ikke var afsluttet korrekt :-)