Avatar billede flol Nybegynder
10. maj 2010 - 12:00 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

Include

Hej.

Kan man med php include en fil, og først vise den længere nede i koden?

eksempel:

-----include fil-----------
$text = include("URL");
---------------------------
$query = mysql_query("SELECT * FROM tabel WHERE id = 'blabla'");
$row = mysql_fetch_assoc($query);

$kode = $row['blabla'];
$merekode = "dfgdgdfgdgdfg dg fd gd df";

echo $kode."<br>";
echo $merekode;

-----vis include'et fil---------
echo $text;
-------------------------------
Avatar billede majbom Novice
10. maj 2010 - 12:20 #1
kan du ikke bare vente med at include den til den skal bruges?
Avatar billede j4k0b Nybegynder
10. maj 2010 - 12:27 #2
Du kan bruge output buffering. Jeg ved dog ikke lige hvor optimalt det er (husk på at alt du udskriver ligger sig i rammen indtil du kalder ob_flush())

http://dk.php.net/manual/en/function.ob-start.php
Avatar billede flol Nybegynder
10. maj 2010 - 12:31 #3
Nej.. for problemet er at jeg i den include'et fil, tilføjer en værdi i en database, som bliver udskrevet før den include'et fil.

så når tilføjelsen til databasen sker, skal man selv opdater siden for at se ændringen.
Avatar billede majbom Novice
10. maj 2010 - 12:39 #4
jeg forstår det ikke - kan du forklare det på en anden måde? :)
Avatar billede flol Nybegynder
10. maj 2010 - 12:46 #5
hmm.. også svært at forklare :P

Inde på http://flol.dk/klartek/?menu=shop-products-view

prøv at tilføje 1 vare til indkøbskurven.
produktet der bliver tilføjet, kan først ses oppe i indkøbskurven når siden opdateres, fordi tilføjelsen sker efter indkøbskurven er blevet udskrevet.
Avatar billede stigolar Nybegynder
10. maj 2010 - 13:07 #6
Det kan ikke lade sig gøre. PHP køre på serveren og når du har sendt scriptet til output har det jo forladt serveren, så du bliver nød til at genindlæse siden eller bruge noget java.
Avatar billede majbom Novice
10. maj 2010 - 13:08 #7
uanset hvad, så alt hvad du laver i php vil blive udskrevet inden brugeren får mulighed for at trykke på noget, så på den måde kan du ikke gøre det.

hvis kurven skal opdateres uden at hente siden igen, skal du bruge AJAX...
Avatar billede flol Nybegynder
10. maj 2010 - 13:18 #8
når ja okay.. :)
kan man så måske selv bestemme hvilket <div> siden skal loade først?

altså :

<div load som nr.2 ></div>

<div load som nr.1></div>

<divload som nr.3></div>
Avatar billede flol Nybegynder
10. maj 2010 - 14:28 #9
Fandt en løsning ved at ændre lidt på design og div's ..
men ellers mange tak for hjælpen.

splazz ? poster du også et svar, så deler jeg pointende imellem dig og stigolar.
Avatar billede majbom Novice
10. maj 2010 - 14:47 #10
svar...
Avatar billede majbom Novice
10. maj 2010 - 15:26 #11
tfp :)