Avatar billede Karsten_Laursen Nybegynder
10. maj 2010 - 10:58 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

auto udfylde fra en tabel

Jeg har en access db 2003 hvor jeg har to tabeller.
1 tabel med bruger info: login, email, bygning, fornavn, efternavn
1 tabel med incident tabel

Jeg kan ikke finde ud af at få min form til at auto udfylde felterne når jeg har valgt en bruger. Den skal udfylde email, bygning osv

Min form består af brugerinfo i toppen og så incident informationer i bunden, når man trykker på save, så bliver dataerne gemt i incident tabellen.
Avatar billede terry Ekspert
10. maj 2010 - 11:09 #1
Not easy to understand your problem with the information you give.

Auto udfylde? What fields do you want to to that with?

There should be a relationship between the bruger table and the incident table. If the tables/forms are designed correctly then it should happen automatically.
Avatar billede Karsten_Laursen Nybegynder
10. maj 2010 - 11:14 #2
On the form, when i choose a loginname, then I want the form to populate the rest of the information there is about the user to the fields on the form, and I am not sure how to do that.

make sense?
Avatar billede terry Ekspert
10. maj 2010 - 11:37 #3
"make sense?" yes and no.

Can I see your dB?
ekspertenATsanthell.dk
AT=@
Avatar billede terry Ekspert
10. maj 2010 - 11:42 #4
If you want to find a record (bruger) then you could have a combo box on the form which you use to chhose the user from and then move to that record.

http://www.everythingaccess.com/tutorials.asp?ID=Using-a-Combo-Box-to-Locate-Records
Avatar billede Karsten_Laursen Nybegynder
10. maj 2010 - 12:43 #5
I will send you the db.
Avatar billede Karsten_Laursen Nybegynder
10. maj 2010 - 15:54 #6
Tested and it works. Points for you Terry.
Avatar billede terry Ekspert
10. maj 2010 - 15:58 #7
svar
Avatar billede terry Ekspert
10. maj 2010 - 16:29 #8
thanks