Avatar billede rix Praktikant
09. maj 2010 - 15:36 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

min øvelse i PHP

hej jeg har enderlig taget mig sammen til at starte på en lille opgave det er ikke noget alvogligt noget men øvelse så jeg for kendt lidt mere til php java scripts og lille smule html

derfor kan mine kode vagl se lidt mærklig ud men det er sådan jeg har vaglt det og råd modtages gerne

men her er min problem jeg har en side hvor hvor jeg har nogle koder til at smide ting i min database og hvor der sendes to email ud en til ham der smider ting i min database og en til mig der ud over er der en alders bekransning på det jeg ville lave er at jeg kunne ændre på tingene uden at skulle lave om på min kode og det skaber lidt problemmer her er hele siden føst

<?php

    //Include database connection details
    require_once('config.php');

    //Array to store validation errors
    $errmsg_arr = array();

    //Validation error flag
    $errflag = false;

    //Connect to mysql server
    $link = mysql_connect(DB_HOST, DB_USER, DB_PASSWORD);
    if(!$link) {
        die('Failed to connect to server: ' . mysql_error());
    }

    //Select database
    $db = mysql_select_db(DB_DATABASE);
    if(!$db) {
        die("Unable to select database");
    }

    //Function to sanitize values received from the form. Prevents SQL injection
    function clean($str) {
        $str = @trim($str);
        if(get_magic_quotes_gpc()) {
            $str = stripslashes($str);
        }
        return mysql_real_escape_string($str);
    }

        //Sanitize the POST values
    $fornavn = clean($_POST['fornavn']);
        $efternavn = clean($_POST['efternavn']);
        $day = clean($_POST['dag']);
    $month = clean($_POST['måned']);
    $year = clean($_POST['år']);
        $adresse = clean($_POST['adresse']);
        $hjem = clean($_POST['by']);
        $post_nummer = clean($_POST['post_nummer']);
        $email = clean($_POST['email']);
        $nummer = clean($_POST['nummer']);
        $kode = clean($_POST['kode']);
        $Selv = clean($_POST['selv']);

$idag = date("Y") . date("m") . date("d");
$birth = $year . $month . $day;
$alder = substr($idag - $birth,0,-4);

mysql_select_db("$db", $link);

$result = mysql_query("SELECT * FROM sæt ORDER BY id DESC LIMIT 1", $link);

while($myrow = mysql_fetch_row($result))

$brugernavn = "$alder";

if($brugernavn <"$myrow[1]"){

header('Location:fejl.php');
}

$brugernavn = "$alder";

if($brugernavn >="$myrow[1]"){

$mailheaders = "From: ansogning@battelkamp.dk:\n";
    $mailheaders .= "din  ansogning om at hjaelpe battelkamp er modtaget.\n";
    $mailheaders .= "mener du at du kom til at skrive noget forkert skal du henvende dig til admin:\n";
    $mailheaders .= "M.V.H teamt i battlkamp:\n";
        $mailheaders .= "Ps. dette er en automatisk sendt email du kan ikke sende den tilbage hendvend dig over vores forum for spøgsmål";

        $to = "$email";
    $subject = "din andsogning er modtaget ";

mail($to, $subject, $mailheaders, "From: Battelkamp ");

$imailheaders = "From: ansogning@battelkamp.dk:\n";
    $imailheaders .= "vi har en ny ansøning .\n";
    $imailheaders .= "Den nye ansøgning venter på at blever behandlet:\n";
    $imailheaders .= "M.V.H auto sendt email battelkamp.dk/ansøgning:\n";
        $imailheaders .= "Ps. dette er en automatisk sendt email du kan ikke sende den tilbage hendvend dig over vores forum for spøgsmål";

    $ito = "$myrow[2];";
    $isubject = "ny ansogning er kommet  ";

mail($ito, $isubject, $imailheaders, "From: Battelkamp ");

//Create INSERT query
    $qry ="INSERT INTO ansøgning (fornavn, efternavn, dag, hej, år, adresse, hjem, postnummer, email, nummer, eks, kommertare) VALUES('$fornavn','$efternavn','$day','$month','$year','$adresse','$hjem','$post_nummer','$email','$nummer','$kode','$Selv')";
    $result = @mysql_query($qry);

//Check whether the query was successful or not
    if($result) {
        header("location: ok.php");
        exit();
    }else {
        die("FEJL skriv til ADMIN");
    }

?>

da jeg havde tingene til at stå der i altså uden at trække det ud af min database virkdede den men så ændrede jeg en smule i min kode sammentide med at jeg smed min database udtræk i virker den kun halvt nogen gange gider den at smide det i min database nogen gange ikke og mere til er der nogen der gider at kigge det igemen og sige deres ÆRLIG mening på en sød måde
Avatar billede Slettet bruger
09. maj 2010 - 16:38 #1
Jeg tror ikke jeg forstår dit problem rigtigt.

Har du problemer med at hente dine data ud fra databasen og vise dem i en form også indsætte dine data igen efter du har foretaget ændringer ?
Avatar billede phill94 Nybegynder
09. maj 2010 - 16:39 #2
Jeg vil gerne lige hurtigt informere dig om, at programmeringssprog ikke kan finde ud af, at bruge æ ø å.
F.eks. her:

$result = mysql_query("SELECT * FROM sæt ORDER BY id DESC LIMIT 1", $link);

"FROM sæt" <- det kan den ikke finde ud af, pga. æ'et. Så for at få det til at virke, skal du ændre det.

$result = mysql_query("SELECT * FROM saet ORDER BY id DESC LIMIT 1", $link);
f.eks.
Avatar billede rix Praktikant
09. maj 2010 - 23:35 #3
hej det virker stadig ikke

min problem er at min alders kode ikke virker det er mening at den skal se om man er x antal år så skal den finde minims år som er 18 år i databasen hvis man er 18 år skal den udføre ordren og smide tingene i databasen men hvis man ikke er over 18 år gammel skal den smide en om til en anden side hvor den fortæller at man skal være 18 år
jeg har prøvert hvor ens fødesldato er 1/1-2010 men stadig udføre den ordren og smide tingene ind i min database og det kan jeg ikke forsrå da jeg selv ikke synes at jeg kan se en fejl i det hele :/
Avatar billede rix Praktikant
03. januar 2011 - 11:28 #4
smider en svar hvis nogen føler at de point er deres skriv en besked