Avatar billede Slettet bruger
08. maj 2010 - 15:04 Der er 2 kommentarer

Jeg vil gerne lære noget om SEO,

Hej, jeg vil gerne vide hvordan jeg får min side næsten øverst på google, jeg har prøvet googles webmaster værktøj, men syntes ikke der skete så meget, og har brugt meta tags...

Men er der nogen der ved hvordan man gør, eller kan en god guide til det, så jeg kan lære det.
Avatar billede claes57 Ekspert
08. maj 2010 - 15:14 #1
Avatar billede bmpi Nybegynder
09. maj 2010 - 10:49 #2
Der er grundlæggende tre hovedområder, som du kan/skal forholde dig til:

1. Det tekniske. At sørge for at titler har rette headings, at URL'er står rigtigt, alt-tekst på billeder osv.
2. Indholdet. At sørge for at indholdet er godt skruet sammen. At man fx bruger sit nøgleord i titlen og gentagende gange i teksten; at man skriver tekster med relevans osv.
3. Linkbuilding. At sørge for at du linker rundt internt på dine sider på den rigtige måder i forhold til dine nøgleord. At linke rigtigt ud. Og ikke mindst at skaffe indgående links til dine sider.

Det her er overordentligt skarpt sat op, og hver af disse områder er en videnskab i sig selv, og du kan sågar finde firmaer, der er specialiseret indenfor hver af disse discipliner. Der er selvfølgelig meget mere til det end beskrevet her, men det er bare at starte fra en ende.

Jeg vil anbefale dig at starte med Googles SEO Starter guide for begyndere, hvor du kommer lidt rundt omkring:

http://www.google.dk/intl/da/webmasters/docs/search-engine-optimization-starter-guide-da.pdf