Avatar billede biohazard_666 Nybegynder
06. maj 2010 - 14:01 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Analyse af program - brug af harddisk, cpu, ram etc

Hej eksperter!

Jeg kom lige til at tænke på, om der mon findes analyseværktøjer i form af tests, man kan køre på andre programmer. De analyser jeg er interesseret i, er hvorledes et program bruger CPU-kraft, RAM, harddisk osv.

Det pga. jeg ønsker at finde ud af, om et program kræver henholdsvis meget CPU-kraft, eller om flere RAM vil gavne mere, eller om det er harddisken der bliver krævet meget af.

Med venlig hilsen
Lars
Avatar billede besle Nybegynder
06. maj 2010 - 14:32 #1
Til det bruger jeg ganske simpelt mit tastatur (Logitech G15) da den har en funktion der viser hvor meget af min Ram og CPU der bliver brugt.

Ellers prøv dette program (For CPU)

http://www.download3k.com/System-Utilities/System-Maintenance/Download-Run-It-All.html
Avatar billede biohazard_666 Nybegynder
06. maj 2010 - 15:30 #3
Tak for jeres hurtige svar!

Ud fra Besles svar kom jeg frem til, at Windows faktisk selv har et program til at overvåge andre programmer på den måde. I windows 7 kaldes det blot "Ressourceovervågning" og kan tilgås fra fanen "Ydeevne" under Joblisten.

treatmenice:
sysanalyser er mere et hardware analyseringsværktøj end software, så derfor falder det lidt udenfor spørgsmålet. Ellers tak for hjælpen.

Hvis du smider et svar Besle, så vil jeg mene at vi kan dele pointene 50/50, da dit svar førte til at jeg selv fandt et program til at klare tingene.
Avatar billede besle Nybegynder
06. maj 2010 - 16:43 #4
Det var da godt at du fandt ud af det :D
Avatar billede biohazard_666 Nybegynder
06. maj 2010 - 16:51 #5
Ja - tænk at det var så simpelt ;)