Avatar billede DGudiksen Nybegynder
05. maj 2010 - 21:51 Der er 1 løsning

2D/3D Chat - Ideer.

Hej alle eksperter.

Mig og 3 venner sidder og leger lidt med ideen at lave en 2D/3D chat ligesom Netstationen.

Problemet ligger dog i at vi ikke helt ved hvordan sådan en chat skal opbygges/kodes. Vi kan ikke helt finde ud af hvordan det er muligt at gøre sådan at en person kan flytte sig rundt i chat rummet.

Vi er nået frem til at det muligvis kunne laves således:
- Chat rummet/Billede bliver delt op i felter.
- Man giver så hvert felt et ID som gør at vi kan genkende den "position".
- Så bliver det muligt med javascript/ajax at trykke på linket, og "personen" flytter sig så derover.

Dette er sådan set hvad vi er kommet frem til, men vi syntes bare at det lyder som en rimelig slavisk måde at gøre det på, der må da findes noget smartere.

Jeg skriver dette indlæg fordi jeg håber på at nogle af jer eksperter muligvis har erfaring med sådan et projekt, og evt kunne fortælle lidt om hvordan sådan noget skal opbygges, hvilke sprog vi burde kode det i, og ikke mindst hvilke "elementer" i de forskellige sprog som vi skal tage et kig på.

Det var alt for denne gang, håber i kan hjælpe os.

Mvh de 3 fortabte ;)
Avatar billede DGudiksen Nybegynder
22. november 2010 - 00:28 #1
lukket