Avatar billede horizon Nybegynder
05. maj 2010 - 21:18 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

søg/erstat html tags med bestemt attribut i php med regexp

Jeg har prøvet at lave en preg_replace() der skal søge efter tags der har en href eller src der indeholder stien $path og så fjerne selve tagget, men beholde indholdet i tagget så f.eks.
<a href="link/til/fil.txt">her er et link</a> bliver til her er et link (sorry, link is disabled).

Koden er:
$content = preg_replace("/<(.*?)(.*?)(href|src)=\"".$path."\"(.*?)>(.*?)<\/\\1>/", "<em>$5</em> <strong>(sorry, link has been disabled)</strong>", $content);

Det virker også delvist, men hvis jeg nu f.eks. prøver med "<div>her er noget tekst <a href="link/til/til.txt">link til fil</a></div>", så spytter den "link til fil (sorry, blah...)" ud som det eneste hvor jeg jo helst så den spyttede "<div>her er noget tekst link til fil (sorry, blah...)</div>"
Avatar billede tjp Mester
07. maj 2010 - 11:51 #1
Måske sådan her:

$content = preg_replace("/<a( +)(href|src)=\"".$path."\"(.*?)>(.*?)<\/a>/", "<em>$4</em> <strong>(sorry, link has been disabled)</strong>", $content);

Ikke testet i PHP.. :-)
Avatar billede horizon Nybegynder
08. maj 2010 - 10:25 #2
Ja, fik arbejdet mig frem til nogenlunde det samme.

preg_replace("/<a(.*?) href=\"".$path."\"(.*?)>(.*?)<\/a>/", "<em>$5</em> <strong>(sorry, link has been disabled)</strong>", $content);

Smid et svar :-D
Avatar billede tjp Mester
08. maj 2010 - 12:02 #3
Here U R.. :-)