Avatar billede friskf1 Nybegynder
05. maj 2010 - 15:40 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Access 2007 SQL hjælp

Jeg sidder og laver en opgave og er rendt ind i dette problem.
Formålet er at jeg skal have 3 kolonner: Sknr, sknavn og Antal film.

Du har forsøgt at køre en forespørgsel, der ikke medtager det angivne udtryk "SkNr" som en del af en aggregatfunktion.

SELECT skuespillere.SkNr, skuespillere.SkNavn, Count(medvirkende.sknr) AS [antal film]
FROM medvirkende INNER JOIN skuespillere ON medvirkende.SkNr = skuespillere.SkNr
WHERE (((skuespillere.SkNr) In (1,18,27,50,41,115)));

Er der en som kan se hvad jeg gør forkert?.
Avatar billede terry Ekspert
05. maj 2010 - 15:50 #1
Try GROUPing on skuespillere.SkNr, skuespillere.SkNavn
Avatar billede friskf1 Nybegynder
05. maj 2010 - 15:57 #2
hvorhenne i sætningen vil du sætte det ind?
Avatar billede terry Ekspert
05. maj 2010 - 16:09 #3
If your in query design you can see a symbol which looks like a backward Z with Totals under it in the menu. Press the button and then you will see a Group By Row in the query. For all fields it is GROUP BY as default. Then you need to choose Count for the  medvirkende.sknr column.

Easy ikke?
Avatar billede friskf1 Nybegynder
05. maj 2010 - 16:16 #4
Nej er jeg ikke helt enig i, for skal jo have de 3 kolonner.

Sknr, sknavn, antal film
Avatar billede terry Ekspert
05. maj 2010 - 16:18 #5
Avatar billede terry Ekspert
05. maj 2010 - 16:23 #6
SELECT skuespillere.SkNr, skuespillere.SkNavn, Count(medvirkende.sknr) AS [antal film]
FROM medvirkende INNER JOIN skuespillere ON medvirkende.SkNr = skuespillere.SkNr
GROUP BY skuespillere.SkNr, skuespillere.SkNavn
HAVING skuespillere.SkNr In(1,18,27,50,41,115)
Avatar billede friskf1 Nybegynder
05. maj 2010 - 16:27 #7
Det hjælper mig desværre ikke
Avatar billede terry Ekspert
05. maj 2010 - 16:30 #8
The SQL didnt help? Are you using the query designer?

Can you send me your dB?

ekspertenATsanthell.dk
AT =@
Avatar billede friskf1 Nybegynder
05. maj 2010 - 16:36 #9
ja :)
Avatar billede terry Ekspert
05. maj 2010 - 16:38 #10
Iget this result with the SQL I gave

SkNr    SkNavn    antal film
1    Bruce Willis    4
18    Tom Hanks    4
27    Tim Allen    1
41    Jesse James    1
50    Sandra Bullock    2
115    Brad Pitt    1
Avatar billede friskf1 Nybegynder
05. maj 2010 - 16:42 #11
i know that is the result, but i can't figure out the code still!
Avatar billede friskf1 Nybegynder
05. maj 2010 - 16:44 #12
jeg har fået det løst nu :), mange tusinde tak. Genstartede databasen det hjalp somehow.
Avatar billede friskf1 Nybegynder
05. maj 2010 - 16:46 #13
SELECT skuespillere.SkNr, skuespillere.SkNavn, Count(medvirkende.sknr) AS [antal film]
FROM medvirkende INNER JOIN skuespillere ON medvirkende.SkNr = skuespillere.SkNr
GROUP BY skuespillere.SkNr, skuespillere.SkNavn
HAVING skuespillere.SkNr In(1,18,27,50,41,115)
Avatar billede terry Ekspert
05. maj 2010 - 16:54 #14
Obviously a mistake but should I get the points?
Avatar billede terry Ekspert
05. maj 2010 - 17:07 #15
No, dont worry about the points.
You can always ask users to place an answer, which is necessary before you can give them points.