Avatar billede lempert75 Nybegynder
05. maj 2010 - 00:48 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Find excel version og load passende refedit.dll

Jeg har et regneark med en masse vba-kode. Der er en del brugere der anvender dette ark. Brugerne bruger både excel 2002, 2003 og 2007. Regnearket er gemt i xls-format og jeg "udvikler" i excel 2007. Noget af vba-koden er afhængig af et "hjælpeprogram" der hedder refedit.dll (noget environ-forespørgsel) Denne hjælpefil er placeret forskellige steder afhængig af excelversion. 2007 ligger typisk i c:\programmer\microsoftoffice\office12 i excel2003 i office11 og excel2002 i office10.

Så når en excel2003 bruger åbner filen siger den missing refedit reference når man ind i vba kigger under references.

Kan jeg bygge ind i koden at den siger hvis excelversion er 2007 så load refedit fra office 12, hvis 2003 så office 11 og 2002 så office10 osv.

Eller alternativt forslag...
Avatar billede kabbak Professor
05. maj 2010 - 23:06 #1
Sub ReturnExcelVersion()
    If Application.Version = "12.0" Then
        MsgBox "You are using Excel 2007."
    ElseIf Application.Version = "11.0" Then
        MsgBox "You are using Excel 2003."
    ElseIf Application.Version = "10.0" Then
        MsgBox "You are using Excel 2002."
    ElseIf Application.Version = "9.0" Then
        MsgBox "You are using Excel 2000."
    ElseIf Application.Version = "8.0" Then
        MsgBox "You are using Excel 97."
    ElseIf Application.Version = "7.0" Then
        MsgBox "You are using Excel 95."
    End If
End Sub

fundet her : http://www.eksperten.dk/spm/907583
Avatar billede lempert75 Nybegynder
10. maj 2010 - 10:48 #2
Tak for det, så kan jeg finde ud at excel-versionen. Men hvordan kan jeg fortælle arket via vba, at den skal kigge på den rigtige dll-fil.

Jeg har lagt den rigtige refedit.dll fil et sted på vores netværk og når en bruger får fejlen kan jeg inde i vba og trykke på tools og references og browse hen til den korrekte fil ud for den reference der er "missing", men det virker kun så længe denne excel-session er åben.

Det er svært at forklare, men jeg ville gerne at vba-koden ledte brugeren hen på en brugbar dll-fil.
Avatar billede kabbak Professor
10. maj 2010 - 18:24 #3
du får stien til office med denne

sti = Application.Path