Avatar billede larsgrau Forsker
04. maj 2010 - 13:39 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Åben en formular fra en tabelformular

Hej

Jeg har en formular som tabel, hvor jeg gerne vil have at hvis man doubler klikker på en post så åbner den i en ny formular, hvor der ikke skal kunne rettes i.

Håber der er nogen som kan hjælpe mig.

/lars
Avatar billede mugs Novice
04. maj 2010 - 13:52 #1
Kan du ikke blot sætte formularens egenskaber til ikke at foretage rettelser, og derefter åbne formularen.
Avatar billede larsgrau Forsker
04. maj 2010 - 13:54 #2
Det med at der ikke må rettes der i, kan jeg godt få til at virke, men jeg kan ikke få det med at man doubler klikker på en post og den åber posten i en ny formular.

/lars
Avatar billede mugs Novice
04. maj 2010 - 14:09 #3
Afprøvet og fungerer:

Private Sub FLDid_DblClick(Cancel As Integer)
DoCmd.OpenForm "Test"
End Sub

Ved dobbeltklik i feltet FLDid åbner du formularen test
Avatar billede larsgrau Forsker
04. maj 2010 - 14:21 #4
Var lige hurtigt nok til at give point, men kan du hjælpe med det.

Ja det virker, men ikke helt. den åbner bare alle de poster som er i den formular som jeg åbner fra, i en ny formular med alle posten. det som den skal gøre er at åbne den post som jeg doubler klikker på, og ikke bare den første. men kun den ene post.

/lars
Avatar billede mugs Novice
04. maj 2010 - 14:51 #5
Det var en lidt anden snak, men jeg plejer at bruge denne:

DoCmd.OpenForm "Form2"
Forms!Form2!FLDid.SetFocus
DoCmd.FindRecord Me!FLdid

Hvor Form2 er den formulatr du vil åbne, og feltet FLDid er tabellens primære nøgle.