Avatar billede bramsing Nybegynder
03. maj 2010 - 23:26 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

FtpWebRequest download fil fra ekstern FTP

Jeg er rimelig ny i .net, så bær over med mig hvis jeg stiller nogle simple spørgsmål...

Jeg har læst lidt om FtpWebRequest og om at denne skulle kunne koble sig ind på en given FTP-URL og vise indholdet i filen på egen hjemmeside...

Jeg har tidligere lavet noget lign. i .asp, men det var via http og ikke ftp, som jeg har behov for nu (hvilket jeg kan forsdtå ikke kan lade sig gøre i .asp)...

Er her en der kan bringe mig videre i projektet ??
evt. med et eksempel eller 2...
Avatar billede arne_v Ekspert
03. maj 2010 - 23:57 #1
FtpWebRequest eller simplere WebClient kan hente indholdet af en FTP URL til f.eks. en string og saa kan du vise den.
Avatar billede arne_v Ekspert
03. maj 2010 - 23:58 #2
Saa simpelt som:

WebClient wc = new WebClient();
string content = wc.DownloadString(url);
Avatar billede bramsing Nybegynder
04. maj 2010 - 12:44 #3
DAMN...

Jeg har brugt meget tid på at finde en løsning... og så var det ikke værre...

Jeg fik det til at virke, så lægger du et svar, så kan jeg få lukket spørgsmålet igen...
Avatar billede bramsing Nybegynder
04. maj 2010 - 12:44 #4
og tak for hjælpen :-)
Avatar billede arne_v Ekspert
04. maj 2010 - 15:20 #5
svar
Avatar billede arne_v Ekspert
04. maj 2010 - 15:21 #6
FtpWebRequest giver dig flere muligheder end WebClient. Men hvis ikke man har behov for disse, saa er WebClient bare nemmere.
Avatar billede bramsing Nybegynder
04. maj 2010 - 15:27 #7
Jeg har meget lang vej endnu i C#.NET så jeg tror jeg tager det i små bidder :-D

Endnu engang tak for hjælpen :-)