Avatar billede cdull Nybegynder
03. maj 2010 - 22:56 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

location security på 1 fil med statisk brugernavn pass

Jeg ved at man kan lave location security på enkelte filer ved hjælp af indbygget asp.net roller og windows authentication.

Men kan man lave et statisk brugernavn password som bare skal beskytte 1 side eller folder på siden.

Jeg forestillede mig at man valgte hvad man ville beskytte, og så smed et brugernavn og password ind i web.config, men umiddelbart ser jeg ikke at man kan.
Avatar billede -xyz- Nybegynder
10. maj 2010 - 09:05 #1
Som udgangspunkt mener jeg ikke man kan (standard), men du kan med relativt lille indsats skrive en provider der kan, nøjagtigt det du ønsker.
Avatar billede -xyz- Nybegynder
10. maj 2010 - 09:19 #2
Du laver en klasse der Implementerer den abstrakte klasse: System.Web.Security.MembershipProvider og skriver din logik i:

public override bool ValidateUser(string username, string password)
    {
        if(username == "Kenned" && password == "rocks")
            return true;
        else
            return false;

    }
'
derefter implementerer du bare provideren som normalt
Avatar billede cdull Nybegynder
06. januar 2011 - 11:33 #3
Hvordan implementere jeg den i min web.config på en enkel side?
Avatar billede -xyz- Nybegynder
06. januar 2011 - 12:51 #4
Du lægger bare din webconfig i den mappe som indeholder filen, er ikke sikker på at du kan specifere en enkelt fil i cfg.

Du kunne også bare skrive i Page_Load:

if (!(brugernavn == "brugernavn" && pwd = "pass"))
{
    Response.Redirect("~/Login.aspx");
}

Dette vil jeg dog kun anbefale hvis logininfo SKAL være Hardcodede og det kun drejer sig om 1 side.
Avatar billede cdull Nybegynder
06. januar 2011 - 12:59 #5
Det drejer sig faktisk om en axd fil og ikke en aspx.
Så jeg kan nok ikke gøre det der.
Avatar billede -xyz- Nybegynder
06. januar 2011 - 13:18 #6
Jo, det kan du sagtes, du overrider bare onLoad() i din httpHandler.
Jeg går ud fra at det drejer sig om at beskytte et billede eller lign?
Avatar billede cdull Nybegynder
11. februar 2011 - 15:56 #7
Beskyttelse af en axd fil. Det drejer sig om elmah error handling hvis du kender det.