Avatar billede lsp_pj Nybegynder
03. maj 2010 - 22:19 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Connect til mdb på Server2008 64 bit

Hej!

Jeg har på IIS6.0 og Server2003 brugt denne til at connecte til en Access2000 database. Det har virket fint!

Datalink = "Driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" & Server.MapPath("../stinavn/database.mdb") & ""

Set DataConn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
DataConn.Open Datalink

Nu kan jeg ikke få det til at virke på IIS7.0 og en Server2008 64 bit. På IIS7.0 på Vista 32 bit virker det fint.

Har forsøgsvist prøvet at bruge en system DSN i 32 bit i stedet for - og fundet at denne skulle kunne klare det:

%systemroot%\sysWOW64\odbcad32.exe

Det har jeg dog heller ikke hjulpet - og jeg vil helst undgå system DSN - og kalde direkte fra scriptet som tidligere.

Håber meget at nogen kan hjælpe!!!
Avatar billede keysersoze Guru
03. maj 2010 - 22:30 #1
du fortæller ikke hvilken fejl du oplever og det kunne have hjulpet os rigtig meget i at hjælpe dig - men det mest iøjenfaldende er, at du bevæger dig baglæns i dit mappestruktur og det må du som udgangspunkt ikke.

Dvs i stedet for

("../stinavn/database.mdb")

Skal du benytte fx nedenstående

("/stinavn/database.mdb")
Avatar billede lsp_pj Nybegynder
04. maj 2010 - 08:13 #2
Ok - jeg vil prøve at flytte databasefilen. Men det har virket fint nok på Server2003.

Jeg kan ikke huske fejlmedd. men den siger desværre ikke noget brugbart.
Avatar billede keysersoze Guru
04. maj 2010 - 19:54 #3
Den indstilling jeg hentyder til mener jeg også først blev indført netop i 2008 - i 2003 var den intet problem.
Avatar billede lsp_pj Nybegynder
04. maj 2010 - 21:39 #4
Jeg har prøvet at flytte databasen og benyttet denne uden held (stinavnet er kontrolleret - og ser rigtigt ud, når det fortolkes i asp):

Datalink = "Driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" & Server.MapPath("intranet.mdb") & ";"

Set DataConn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
DataConn.Open Datalink

Med en System-DSN ved brug af ODBC 32bit virker det heller ikke - bruger denne:

Set DataConn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
DataConn.Open "DSN=Intranet"

Jeg får en HTTP 500 error. Gode forslag modtages gerne!
Avatar billede keysersoze Guru
04. maj 2010 - 21:45 #5
Først lidt læsestof; http://blogs.iis.net/bills/archive/2007/05/21/tips-for-classic-asp-developers-on-iis7.aspx

derefter så gå ind i funktion -> internetindstillinger -> avanceret -> fjern kryds i "vis meddelelse om uskadelige http-fejl" så vi kan få en rigtig fejlmeddelelse (måske kan du også se den på serverens log) for uden kommer vi ikke langt.
Avatar billede lsp_pj Nybegynder
04. maj 2010 - 22:33 #6
Jeg har læst artiklen - og har prøvet de forskellige hints. ASP Classic ER installeret mv. Parent Paths er sat til True.

ASP virker på serveren - men tilgang til mdb-filen gør ikke. Hvis jeg fjerner flueben får jeg blot:

"An error occurred on the server when processing the URL. Please contact the system administrator.
If you are the system administrator please click here to find out more about this error."
Avatar billede lsp_pj Nybegynder
04. maj 2010 - 22:46 #7
Nu lykkedes det at få slået "Send erros to browser" til "True" i ASP-modulet på serveren.

Fejlen er herefter:

Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80004005'

[Microsoft][ODBC Driver Manager] Data source name not found and no default driver specified

/intranet/demo.asp, line 20
Avatar billede lsp_pj Nybegynder
04. maj 2010 - 23:06 #9
Ovenstående fejl er hvis jeg bruger System DSN og konfigurer den med %systemroot%\sysWOW64\odbcad32.exe

Denne fejl kommer hvis jeg kalder direkte med

Set DataConn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
DataConn.Open "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=" & Server.MapPath("intranet.mdb")

ADODB.Connection error '800a0e7a'
Provider cannot be found. It may not be properly installed.

Træls at Bill G. har gjort en så simpel opgave, der virker i alle mulig andre versioner af Styresystemet, - så bøvlet at få til at køre i 64 bit server2008 !!!!!
Avatar billede lsp_pj Nybegynder
04. maj 2010 - 23:23 #10
Tak - jeg prøver dit link ! Og tester videre i morgen. Det skal lykkes!
Avatar billede keysersoze Guru
04. maj 2010 - 23:30 #11
joh - men firkantet set så betragt det fra denne vinkel; seneste version af ASP (ASP3) er over 10 år gammel og i mellemtiden er ASP.NET kommet til og nu endda i en version 4, samtidig er Access i bund og grund ikke beregnet til web specielt når nu man kan få en Express version af SQL. Det giver selvfølgelig nogle problemer i forbindelse med at holde eksisterende applikationer i live men spørgsmålet er om en investering i nyere servere og programmer ikke også burde følges op af overvejelser om nyere applikationer.

Det løser selvfølgelig ikke din udfordring her og nu men et eller andet sted må man jo blive nødt til at begrænse bagudkompatibilitet.
Avatar billede keysersoze Guru
27. juni 2010 - 11:08 #12
Lukketid?
Avatar billede lsp_pj Nybegynder
05. august 2010 - 07:14 #13
svar