Avatar billede Geezer73 Nybegynder
03. maj 2010 - 20:56 Der er 2 kommentarer

Zyxel router, switch, eget LAN, WIFI via AP. jeg er ved at blive idiot!!!

Hej.
I mit hus har jeg som selvstændig, bygget mig et fint lille LAN, over 3 etager, som bruges både privat og i firma regi.
Består af flg.(DHCP) Telenor ADSL (Zyxel p2602r-61(m tlf))UPnP aktiveret, kørt i en Linksys switch (Cisco Linksys SRW2024P)hvor der således er kablet LAN rundt til diverse. ydermere har jeg et AP (D-Link DWL-700ap) på (i switchen selvfølgelig) problemet er nu at pludselig efter 2 år kan ingen vores net/notebooks komme på via wifi jf. igennem AP. resettede AP og krypt, osv, ps: AP sat op så det ikke kører DHCP (server). men er sat til DHCP adr.

Alle de trådløse enheder i huset (4-6 stk) kan SE wifi netværket, men IKKE koble sig på. prøvet alle tænkelige opsætninger, nye krypteringer, osv...

tænker på det ku være noget router opsætning?
ikke min stærkeste side...

Det spiller bare IKKE .. hvor går det galt...?
håber nogle herinde kan hjælpe ...
Avatar billede jonah.hex Nybegynder
04. maj 2010 - 07:32 #1
forkert opsætning

du har lavet forkert opsætning, mht til nogler og kryptering, da de godt kan se netværk men ikke koble på.
Hvis de kunne koble op på det trådløse, ville din opsætning jo passe.
Kunne de nu oprette forbindelse til det trådløse, men ikke komme på nettet er det fordi at de ikke får en IP, så ville de være din DHCP
Avatar billede Geezer73 Nybegynder
04. maj 2010 - 09:45 #2
ja det sku man mene. men samme resultat, ved deaktivering af kryptering, altså et piv åbent wifi.
gad vide om mit AP er stået af somehow. det HAR  jo virket upåklageligt i 2 år. og fejlen kom ud af ingenting...