Avatar billede dennism Nybegynder
03. maj 2010 - 17:43 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke logge på trådløs router

Jeg sidder med en Linksys WRT54GC router og en ældre Dell bærbar med et Linksys WPC54G PCMCIA netværkskort. Efter den er blevet geninstalleret med Windows XP, kan den ikke længere logge på netværket.
Sætter jeg min anden trådløse router op (ZyXEL P-335U), så kan den sagtens logge på den.

Det ser ud som om, at den står og henter netværksadresse og så bliver den afbrudt og prøver derefter igen. Når jeg laver en repair af den trådløse netværksforbindelse, siger den, at den ikke kunne fornye IP-adressen.

DHCP-serveren er aktiveret på routeren og den er sat til max. 50 DHCP brugere - og så mange er der ikke koblet på. Tager jeg et netværkskabel fra routeren og ind i bærbaren, kan den sagtens gå på nettet. Men den kan altså ikke få tildelt en IP via det tråsløse.
Er der nogen der har en ide til, hvad det kan skyldes?

På forhånd tak for hjælpen.
Avatar billede gadensgaard Nybegynder
03. maj 2010 - 17:50 #1
Hej Dennis

Nu kender jeg ikke specs på HHV din router og dit netkort, men kunne det tænkes at de ikke understøtter samme frekvenser? (A/B/G/N)?
Avatar billede dennism Nybegynder
03. maj 2010 - 18:01 #2
Hej Kasper,

Før den blev geninstalleret, kunne den godt logge på det samme netværk. Så det er ikke det, der er problemet.
Desuden er nyeste driver fra Linksys smidt på den.
Avatar billede knuf Nybegynder
03. maj 2010 - 20:54 #3
Jeg tror det  er Linksys-driveren til netkortet, der driller.
Højreklik på det grønne Linksys-ikon nederst til højre på skærmen.
Vælg Windows-standard.
Så får du Windows-boksen op, som du skal logge på med netværkspasswd.
Herefter tror jeg du er på nettet!
Avatar billede dennism Nybegynder
03. maj 2010 - 23:02 #4
Jeg har nu fået det til at virke. Problemet var åbenbart, at en driver til det indbyggede netkort konflikter med driveren til PCMCIA-kortet. Vil I begge smide et svar? Så kan I dele point.

knuf >>
Det havde jeg også forsøgt. Altså både at bruge windows til at logge på netværket og det software som fulgte med kortet.
Avatar billede knuf Nybegynder
04. maj 2010 - 12:38 #5
Godt det lykkedes.