Avatar billede Lundager Nybegynder
01. maj 2010 - 22:46 Der er 5 kommentarer

Assembly

Hvor kan jeg lærer assembly og er det svært at lære?
Avatar billede blackunicorn Nybegynder
01. maj 2010 - 23:19 #1
Assembly er nok ikke det nemmeste sprog at lære, men dermed ikke sagt at det er umuligt :)

Har fundet lidt her, måske det kan bruges..

http://maven.smith.edu/~thiebaut/ArtOfAssembly/artofasm.html
Avatar billede Lundager Nybegynder
01. maj 2010 - 23:57 #2
Mange tak :)
Avatar billede Slettet bruger
02. maj 2010 - 00:14 #3
Det er HELT VILDT svært - og der skal 100'vis af linjer til at løse de enkleste opgaver...

Det slet ikke nødvendigt, medmindre det du skal lave er en helt speciel sorteringsfunktion eller lignende, som SKAL være så hurtig som overhovedet muligt.
- Og du HAR forsøgt med et høj-niveau sprog og konstateret at det bare ikke bliver hurtigt nok.

I langt de fleste tilfælde vil et compileret sprog være rigeligt.

Hvorfor vil du lære assembler ?
Avatar billede arne_v Ekspert
02. maj 2010 - 01:08 #4
Ikke specielt svært at lære.

Hvis du skal have noget materiale så skal vi vide til hvilken platform.
Avatar billede arne_v Ekspert
13. juni 2010 - 04:24 #5
lundager?