Avatar billede kapoou Nybegynder
30. april 2010 - 08:17 Der er 6 kommentarer

Tilføje dynamisk control

Jeg har en simpel opgave som driller lidt. Jeg har brug for at ved klik på en knap at indsætte et ekstra tekstfelt i placeholderen, så man kan tilføje et ubegrænset antal felter.

Jeg har forsøgt at indsætte feltet i Page_Init for at bevare viewstate, men der sker ikke noget. Er der nogen der har et lille eksempel?
Avatar billede keysersoze Guru
30. april 2010 - 10:15 #1
præcis hvad sker der/sker der ikke? Har du evt noget kode?
Avatar billede kapoou Nybegynder
30. april 2010 - 10:28 #2
Der sker ikke så meget. Der kommer ikke yderligere felter på, men der forbliver kun den samling felter som kom ved almindeligt pageload.

public partial class _Default : System.Web.UI.Page
{
    protected void Page_Init(object sender, EventArgs e)
    {
        addForm();
    }

    protected void Page_Load(object sender, EventArgs e)
    {
    }

    public void btnClick_Extraform(object sender, EventArgs e)
    {
    }

    public void addForm()
    {
        Table table = new Table();
        TableRow tr = null;
        TableCell td = null;

        TextBox tb = null;

        tr = new TableRow();

        td = new TableCell();
        tb = new TextBox();
        tb.Text = "Felt1";
        td.Controls.Add(tb);
        tr.Cells.Add(td);

        td = new TableCell();
        tb = new TextBox();
        tb.Text = "Felt2";
        td.Controls.Add(tb);
        tr.Cells.Add(td);

        td = new TableCell();
        tb = new TextBox();
        tb.Text = "Felt3";
        td.Controls.Add(tb);
        tr.Cells.Add(td);

        table.Rows.Add(tr);

        plhForm.Controls.Add(table);
    }

Avatar billede keysersoze Guru
30. april 2010 - 11:12 #3
Hvis ikke du giver dine kontroller de samme id'er hele vejen rundt kan de ikke genkendes ved postback.
Avatar billede kapoou Nybegynder
30. april 2010 - 14:13 #4
Jeg har nu søreget for at de dynamiske controls får de samme id'er hver gang. Jeg har de dog et problem med at få det rigtige antal til at være der. Du skulle vel ikke ligge inde med lidt kode som gør det jeg er ude efter?
Avatar billede keysersoze Guru
30. april 2010 - 15:39 #5
Jeg har masser af kode, men næppe noget der passer specifikt til dit behov. Ud fra ovenstående kode kan jeg ikke se at der skulle opstå problemer som du nævner - men skal du tilføje flere og flere kontroller så gem et antal i en viewstate-variabel og lav et gennemløb ved postback ud fra antallet deri.
Avatar billede keysersoze Guru
27. juni 2010 - 11:09 #6
Lukketid?