Avatar billede shaya Praktikant
29. april 2010 - 22:24 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Slukke internet

Hej alle

Hvordan slukker/disconnect man internet via Windows API? Er der en funktion der gør det?

Tusind tak
Avatar billede Slettet bruger
29. april 2010 - 22:30 #1
Det må du sgu ikke - er du sindsyg ?!?
- millioner af menneskers liv og velfærd afhænger af at internettet fungerer!
Avatar billede michael_stim Ekspert
30. april 2010 - 01:03 #2
Tanker>> Du ved jo ikke om opretter allerede har downloadet internet.
Avatar billede shaya Praktikant
30. april 2010 - 01:25 #3
Ok. Er det her en joke eller hvad? Jeg mener ikke at slukke hele internet systemet? Kun din egen internet. Saa naar du aabner programmet saa slukker den KUN DIN INTERNET FORBINDELSE, men du kan jo altid aabne internettet igen.
Avatar billede Slettet bruger
30. april 2010 - 09:17 #4
Michael >> Ja, i så fald ville det vel være OK, men synd efter alt det arbejde...

OK, undskyld Shaya

Her er noget der ligner: http://support.microsoft.com/kb/173011

Men er "API-programmering" ikke lidt overkill ?
- jeg tror du kan opnå det samme med DOS-kommandoen: ipconfig /release
Hvis du lægger den i en fil: "killnet.bat" så kan du dobbeltklikke på dén og vupti - stilhed.

Og reetablering burde kunne klares med: ipconfig /renew

Dsclaimer:
Jeg ved meget lidt om disse ting, så skyd mig ikke, vel..
- der sidder sikkert indtil flere system-administrator-typer og ryster på hovedet, lige nu...
Dog, at ipconfig-metoden kun vil virke hvis får din (lokale) ip-adresse via DHCP (i modsætning til at have den fast defineret i din TCPIP-opsætning)
Avatar billede shaya Praktikant
30. april 2010 - 22:27 #5
Ja, men jeg kan kun faa det til at virke med API, fordi jeg bruger et andet sprog (som ogsaa kan bruge API). Men den der link du gav mig, virker kun naar du selv opretter, via programmering, en forbindelse, ogsaa kan du disable internettet igen ikk, eller forstaar jeg det forkert? Kan du please vise en kode eller saadan noget? Tusind tak.
Avatar billede Slettet bruger
01. maj 2010 - 00:19 #6
"Desværre" ikke: Linux : )

Men det må da være muligt at få "executed" en DOS-kommando.
- hvilket sprog arbejder du med ?
Avatar billede shaya Praktikant
01. maj 2010 - 16:02 #7
Purebasic. Det er paa en maade et doedt sprog, men man kan bruge API.
Avatar billede Slettet bruger
01. maj 2010 - 19:15 #8
Nåh, det er vel ikke dødt hvis DU bruger det : )
- Og deres copyright siger 2010 - mere bekymrende at det tilsyneladende er fransk !!!

Producerer det standalone-executables (.exe-filer som kan køres uden nogen "runtime" installeret) ?

Ide: Der må da findes et API-kald til kørsel af script-filer (.bat f.eks.)
Avatar billede Slettet bruger
01. maj 2010 - 19:40 #9
Nå, det står faktisk på midt på deres forside - ingen krav : )
- ser faktisk mægtig interessant ud!

Kender du begrænsningerne på den "free demo-version" man kan downloade ?
Avatar billede shaya Praktikant
02. maj 2010 - 00:59 #10
Ja. Du kan ikke bruge API og det hoejeste er 800 linjers kode. Download demo'en og den fortaeller dig begraensningerne naar du koerer programmet? Saa er der et API function der kan hjaelper dig med at disable internet?
Avatar billede shaya Praktikant
03. maj 2010 - 19:36 #11
.
Avatar billede shaya Praktikant
03. maj 2010 - 19:36 #12
..
Avatar billede Slettet bruger
03. maj 2010 - 20:02 #13
Hov, sorry.

Der er en API function: ShellExecute  (i shell32)
- men den sku' du ku' eksekvere en .bat fil (som omtalt ovenfor)

Detaljer her: http://support.microsoft.com/kb/238245

et forsøg værd ?