Avatar billede ste Nybegynder
29. april 2010 - 12:45 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Undgå promt for file download.

Hej eksperter.
Jeg ønsker at tilgå en intranet side der genere et excel ark med data som jeg skal bruge til noget videre behandling. Problemet er at nå jeg starter macroen bliver jeg prompet for et ok eller annuler. Den siger noger om at filer kan være farlige, og om jeg virkeligt ønsker at åbne filen.

Prompten kommer selvom jeg har sat DisplayAlerts til False.

Jeg har lavet lidt kode der ser sådan ud.

Sub abnluk_eksportfile()

Application.DisplayAlerts = False
ActiveWorkbook.FollowHyperlink Address:="http://yyyy.xx/xy.file", NewWindow:=False
ActiveWindow.Close
Application.DisplayAlerts = True
End SubHvad skal der til for at undgå denne prompt.
Avatar billede claes57 Ekspert
29. april 2010 - 13:17 #1
kan du ikke bruge 'sendkeys' til at klikke på ok?
Avatar billede ste Nybegynder
29. april 2010 - 13:29 #2
Jeg skal have lidt mere hjælp, jeg ved ikke hvad sendkeys er. Kan du evt. give et eksempel. :-)
Avatar billede claes57 Ekspert
29. april 2010 - 13:49 #3
gå ind i en makro i excel, og skriv
sendkeys()
på en linje - sæt cursor på ordet, og tryk på F1
Avatar billede ste Nybegynder
29. april 2010 - 14:33 #4
Jeg er vist lidt tungnem. Hvordan skal jeg putte sendkeys ind i ovenstående kode.
Jeg har en for ventning om at warmin bliver kaldt lige efter FollowHyperlink linjen er afviklet.

Kan du give et eksempel. :-)
Avatar billede claes57 Ekspert
29. april 2010 - 14:55 #5
hvis der bare skal tastes <Enter> for ok, så er det
Application.DisplayAlerts = False
ActiveWorkbook.FollowHyperlink Address:="http://yyyy.xx/xy.file", NewWindow:=False
SendKeys ("{ENTER}")
ActiveWindow.Close
Application.DisplayAlerts = True

hvis du skal flytte cursor, så er det typisk til højre, altså
SendKeys ("{RIGHT}{ENTER}")
i stedet.
Avatar billede ste Nybegynder
29. april 2010 - 16:51 #6
Det virker desværre ikke.
Avatar billede claes57 Ekspert
29. april 2010 - 17:03 #7
når du har billedet med ok/annuller - hvad skal du trykke på for at få ok (fx Tab + Enter) - dvs uden brug af mus?
Avatar billede ste Nybegynder
01. maj 2010 - 09:12 #8
Hej.

Jeg skal klikke tab en gang, og så enter. Jeg har ændret koden så den ser sådan ud, men det hjælper ikke.

Messageboxen med Ok og Cancel kommer frem, og afventer mit tryk. Enten med musen eller ved at bruge tab og så enter.

Linket fører hen til en intranet side, hvor der downloades et excel regneark.

Application.DisplayAlerts = False
ActiveWorkbook.FollowHyperlink Address:="http://yyyy.xx/xy.file", NewWindow:=False
SendKeys("{%}")
SendKeys("{Enter}")
ActiveWindow.Close
Application.DisplayAlerts = True
Avatar billede claes57 Ekspert
01. maj 2010 - 10:35 #9
som jeg læser hjælpefilen, så skal du ikke sende {%} (det svarer til [Alt] tasten.
prøv lige med

Application.DisplayAlerts = False
ActiveWorkbook.FollowHyperlink Address:="http://yyyy.xx/xy.file", NewWindow:=False
SendKeys "{TAB}{Enter}"
ActiveWindow.Close
Application.DisplayAlerts = True
Avatar billede ste Nybegynder
01. maj 2010 - 15:47 #10
Hej smid et svar. Selvfølgelig er % alt og det skulle jo være TAB.

Jeg har dog fundet ud af at SendKeys skulle om foran for at virke.Men du fik mig på sporet så smid lige et svar, så får du points.

Application.DisplayAlerts = False
SendKeys "{TAB}{Enter}"
ActiveWorkbook.FollowHyperlink Address:="http://yyyy.xx/xy.file", NewWindow:=False
ActiveWindow.Close
Application.DisplayAlerts = True
Avatar billede claes57 Ekspert
01. maj 2010 - 16:23 #11
ok - så har sendkeys altså en berettigelse i denne verden...
Avatar billede claes57 Ekspert
01. maj 2010 - 16:24 #12
det skulle være et svar...