Avatar billede HenrikCH Nybegynder
28. april 2010 - 16:06 Der er 1 kommentar

manglende kommunikation med DNS server

min kones PC kan ikke få forbindelse med internettet når hun er på arbejde, hun kan kun få fat i det lokale netværk. Derhjemme er der ikke noget problem. Styresystemet er Vista Home Premium og vi har forsøgt at reparere forbindelsen via det værktøj der er i Vista. den vender tilbage med følgnde meddelelse: En reparation blev forsøgt udført, men der er stadig et problem. Det er ikke muligt at kommunikere med Primær DNS-server (194.239.134.83)

Jeg er total novice, så alle eventuelle råd bedes givet med dette in mente :-)
Avatar billede karser Nybegynder
28. april 2010 - 16:39 #1
Det skyldes muligvis at maskinens IP konfiguration, er sat op til - fast at benytte den DNS server du nævner ovenfor. Det er ikke sikkert at hun kan/må kommunikere med den DNS server på sit arbejde.

Den bedste løsning er, at sætte IP konfigurationen, så den selv henter DNS server adresse fra DHCP. Så vil det, formentlig virke begge steder!

/K