Avatar billede katerspam2 Nybegynder
28. april 2010 - 15:24 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Wordpress - side i side - uden iframe

Hej

I Wordpress vil jeg gerne have en boks på en side der henter seperat indhold fra en post. Det skal altså fungere som en iframe, men IKKE være det.

Nogle idéer?

Hilsen
Kris
Avatar billede Slettet bruger
28. april 2010 - 15:39 #1
"seperat indhold fra en post" ?

Og hvorfor IKKE iframe ?
Avatar billede katerspam2 Nybegynder
28. april 2010 - 15:45 #2
...er ikke så meget til iFrame, vil gerne lave en anden løsning:

Det jeg mener er:

Du har en side på dit site - fx: ?cat=3 - den henter så alt indhold fra cat ID=3. Men på samme side vil jeg gerne ha en box som fx henter den sidste nyhed - altså en box (en "div") der fx henter indhold fra ?cat=5

På den måde en slags side-i-siden. Det kan også være det kan gøres med jquery, men kunne godt tænke mig en PHP løsning om muligt
Avatar billede Slettet bruger
28. april 2010 - 16:17 #3
NÅ, jammmen bare du har en god grund : )

Med PHP skal du:
1. Hente indholdet fra ?cat=5 (f.eks. med "CURL") som én streng
2. løbe den igennem og lokalicere den bid som udgører indholdet (altså fjerne alt andet)
3. og så hælde det ud til brugeren på rette sted (f.eks. med print/echo)

ad 1. kan du nok finde en bid kode et sted...
ad 3. no problem

Nr. 2 bliver noget sværere... men ikke umuligt!
Avatar billede katerspam2 Nybegynder
28. april 2010 - 16:37 #4
Hæhæ ja.

Ok, jeg tror nogenlunde jeg fanger hvor du vil hen. Jeg er dog helt blank på CURL, og en søgning gjorde det ikke meget bedre.

Kender du et site jeg kunne være heldig at finde den kodebid på? Jeg er ikke god nok til selv at skrive det fra bunden, så blir' nød til at se hvordan man gør, og så tilpasse det eget site.
Avatar billede dkfire Nybegynder
28. april 2010 - 17:29 #5
Det indhold som du gerne vil vise, kommer det fra en ekstern side, eller er det allerede en del af din side ?
Avatar billede Slettet bruger
28. april 2010 - 17:53 #6
Avatar billede katerspam2 Nybegynder
28. april 2010 - 21:58 #7
@dkfire indholdet kommer fra en anden side, på samme domæne. Altså et andet database kald om man vil.

@T4NK3R ...ganske interessant. Måske kan det tweekes, så det kan bruges. Prøver det lige af.
Avatar billede dkfire Nybegynder
28. april 2010 - 23:58 #8
Så giver det da ingen mening at begynde på CURL til din eget domæne.
Hvorfor ikke "bare" bygge "database kaldet" ind på den side hvor det er brug for det, når du nu alligevel skal ændre på siden ?
Avatar billede Slettet bruger
29. april 2010 - 00:21 #9
Det er ikke "optimalt" - men måske lettere end at "reverse engeneere" wordpress...
Avatar billede katerspam2 Nybegynder
29. april 2010 - 12:24 #10
@dkfire har du et forslag? Jeg er ikke skarp nok til PHP til selv at lave en løsning - derfor mit spørgsmål her på eksperten.

Det kunne være smart at lave et kald hvor man også kunne sætte flere parametre, som fx sidste nye post. CURL henter alt ind så vidt jeg kan gennemskue.
Avatar billede dkfire Nybegynder
29. april 2010 - 13:09 #11
Nej jeg har ingen forslag til hvad du skal tilføje for at det spiller som du gerne vil have det.
Men mon ikke der er nogen i Wordpress forumet som kan hjælpe til hvilke funktioner du skal bruge.
Wordpress består af mange færdiglavet funktioner som sikkert vil hjælpe dig godt på vej.

Dog vil det nok hjælpe en del hvis du gav en bedre beskrivelse af hvad du vil. Jeg mangler stadig at forstå hvad det er du vil vise på hvilke sider, og hvordan det, du vil vise, hænger sammen med det som allerede er på siden.

Ang. CURL, så skal tænke på CURL som en anden browser, d.v.s. den henter ALT html på den side du spørger efter.
At du ikke er helt skarp i PHP gør nok også at CURL vil være en stor ting at sætte op.
Avatar billede katerspam2 Nybegynder
29. april 2010 - 15:16 #12
@dkfire det er svært at forklare en programmeringsproblematik når man ikke kan kode, men du har ret. Jeg tror jeg kører med CURL til at starte med, og så må jeg prøve at åbne den igen i Wordpress forummet. Min webhotel understøtter CURL, så har fået det til at virke.

Må nøjes med den ukønne version i denne omgang...
Avatar billede katerspam2 Nybegynder
29. april 2010 - 15:17 #13
@T4NK3R - smid mig en svar, så jeg kan lukke tråden. Jeg snupper din CURL løsning, og takker for hjælpen :)
Avatar billede Slettet bruger
29. april 2010 - 16:25 #14
Oki doke : )