Avatar billede lassesvend Nybegynder
28. april 2010 - 12:56 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Administrere 10 computere på lokalt netværk i fritidsklub

Hej Eksperter.

Jeg skal til at administrere omkring 10 computerer på et lokalt netværk i en fritidsklub. Jeg har før gjort det ved bare at opsætte en administrator bruger og en begrænset bruger til børnene, og så konfigurere hver computer individuelt. Men det er der ret meget arbejde i, også når det skal vedligeholdes.

Derfor spørger jeg jer om hvilke andre muligheder der er for at opsætte og vedligeholde computerne på netværket, uden at skulle sætte sig ved dem én af gangen? Hvor meget kan man administrere fra en anden computer (der er en computer på netværket som ikke bruges af børnene), og hvad skal man bruge?

på forhånd tak!
Avatar billede supervejle Nybegynder
28. april 2010 - 16:55 #1
Kan du ikke løse det ved at bruge clients i stedet for at bruge "selvstændig" tænkende computerer?
Avatar billede lassesvend Nybegynder
28. april 2010 - 22:21 #2
Muligvis. Men ved ikke lige hvordan det skulle kunne lade sig gøre? Der er jo en masse spil, samt STEAM osv. ville det også kunne køre med hver deres steam account hvis det var clients?
Avatar billede lassesvend Nybegynder
30. maj 2010 - 10:06 #3
Det fik jeg ikke skide meget ud af.
Lukker