Avatar billede hamfratv Nybegynder
28. april 2010 - 11:55 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Problem med at sende mails

Hej
Jeg har problemer med at sende mails med postfix, når jeg prøver at sende en mail via @mail funktionen i php når den ikke frem, i maillog får jeg denne besked:

Apr 28 11:47:30 tracking postfix/smtp[8467]: 472C7250032: to=<email@gmail.com>, relay=none, delay=0.07, delays=0.07/0/0/0, dsn=5.4.4, status=bounced (Host or domain name not found. Name service error for name=gmail.com type=A: Host found but no data record of requested type)

jeg får den besked uanset hvilket domæne jeg forsøger at sende til, jeg har læst rundt omkring på nettet at det kan være en fejl ved DNS, men jeg har ikke fundet frem til nogle steder hvor der er en løsning jeg kan bruge.

Jeg har sat postfix op efter denne guide:
http://howtoforge.com/perfect-server-centos-4.8-x86_64-ispconfig-2-p5
Avatar billede Slettet bruger
28. april 2010 - 12:12 #1
Har du specificeret en dns server som postfix kan benytte?

Måske kan du bruge noget fra dette indlæg: http://lists.freebsd.org/pipermail/freebsd-isp/2006-September/004405.html
Avatar billede hamfratv Nybegynder
17. oktober 2010 - 10:59 #2
det var forkert navneserver