Avatar billede jimmydk Nybegynder
28. april 2010 - 10:34 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

Problemer med Membership authorization

Jeg er begyndt at rode lidt med Membership authorization, men har lidt problemer.

Jeg kan få det til at virke lokalt, men ikke på serveren.
Når brugeren er logget ind sættes denne
FormsAuthentication.SetAuthCookie("Admin", true);

i web.config har jeg det her, som også sikre at man ikke kan downloade filer uden at være logget ind.
    <authentication mode="Forms">
      <forms name=".Intranet" loginUrl="Default.aspx" protection="All" path="/" timeout="30" enableCrossAppRedirects="false"/>
    </authentication>
    <authorization>
      <deny users="?"/>
      <allow users="Admin"/>
    </authorization>

Problemet er så bare at man godt kan downloade filer fra serveren, uden at være logget ind.!

Hvad er det der går galt.???
Avatar billede Syska Mester
28. april 2010 - 11:42 #1
Hvordan ser URL ud på serveren og hvordan ser den ud lokalt? Er eneste del forslen host delen ?

Hvordan har du oprettet membership begge steder?
Avatar billede bvli Praktikant
28. april 2010 - 11:59 #2
Men er det ikke fordi IIS'en ikke smider request'et til asp.net, men håndterer det selv, når du prøver at downloade en fil direkte?
Avatar billede jimmydk Nybegynder
28. april 2010 - 12:49 #3
Den på serveren er
http://intra.xxxxx.dk/Filer/Filer/kontor.jpg

og den lokale er
http://localhost:53166/Membership/Filer/Filer/Kontor.jpg

Jeg har lagt en kopi på på serveren og flyttet databasen med.
Har dog også problemer med at logge ind.

Som det er nu køre det med protected folder i plesk, men vil gerne have det fjernet uden at man kan downloade filerne.
Avatar billede Syska Mester
28. april 2010 - 12:54 #4
Ja ... du skal nok kigge lidt mere i det membership ting og alle de folders og sql tables. De er bundet ret kræftigt sammen ... :-)

mvh
Avatar billede bvli Praktikant
28. april 2010 - 13:31 #5
Ok - jeg prøver igen.

IIS'en vil slet ikke bede Asp.NET om at håndtere forespørgslen på en .jpg fil. Den vil bare servere den for brugeren, hvis ikke du har sat noget sikkerhed op i iis'en (eller plesk, som du gør her). Det har altså intet med din membership at gøre, for den kommer slet ikke ind over. Det er jo fint rent performancemæssigt, men lidt ærgerligt, når det nu ikke er sådan det skal være.

Du kunne evt. lave en http-handler, som serverer .jpg filerne i stedet for at linke til dem direkte.
Avatar billede jimmydk Nybegynder
28. april 2010 - 15:18 #6
Har du et link til en tut, eller et virkende eksempel.?
Avatar billede Syska Mester
28. april 2010 - 16:20 #7
Lav en web.config i den folder du vil beskytte.

<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?>
<configuration>
  <system.web>
    <authorization>
      <deny users="?" />
    </authorization>
  </system.web>
</configuration>

"?" angiver vist anonyme brugere ... eller lav Allow regler. Alt virker ...

Og det er ikke kun aspx filer ...

mvh
Avatar billede Syska Mester
28. april 2010 - 16:20 #8
Testet selv ... og flere på nettet skriver det samme:

http://www.experts-exchange.com/Programming/Languages/C_Sharp/Q_23019311.html - scroll til bunden.

mvh
Avatar billede bvli Praktikant
29. april 2010 - 10:53 #9
Avatar billede jimmydk Nybegynder
29. april 2010 - 21:41 #10
takker begge 2, smider i lige et svar så kan i dele de 100 :)
Avatar billede Syska Mester
29. april 2010 - 21:52 #11
svar
Avatar billede bvli Praktikant
29. april 2010 - 22:36 #12
svar