Avatar billede xSvenskeren Novice
28. april 2010 - 10:33 Der er 1 kommentar

Script til E-Mail

jeg står og mangler et script så jeg kan attach en file af alle typer så den ryger med i mailen som vedhæftet fil

nuværende script et

PHP:

<?php

error_reporting(E_ALL ^ E_NOTICE);

$my_email = "xxxx@xxx.org";

$from_email = "";

$continue = "/";

$errors = array();

if(count($_COOKIE)){foreach(array_keys($_COOKIE) as $value){unset($_REQUEST[$value]);}}

if(isset($_REQUEST['email']) && !empty($_REQUEST['email']))
{

$_REQUEST['email'] = trim($_REQUEST['email']);

if(substr_count($_REQUEST['email'],"@") != 1 || stristr($_REQUEST['email']," ")){$errors[] = "Email address is invalid";}else{$exploded_email = explode("@",$_REQUEST['email']);if(empty($exploded_email[0]) || strlen($exploded_email[0]) > 64 || empty($exploded_email[1])){$errors[] = "Email address is invalid";}else{if(substr_count($exploded_email[1],".") == 0){$errors[] = "Email address is invalid";}else{$exploded_domain = explode(".",$exploded_email[1]);if(in_array("",$exploded_domain)){$errors[] = "Email address is invalid";}else{foreach($exploded_domain as $value){if(strlen($value) > 63 || !preg_match('/^[a-z0-9-]+$/i',$value)){$errors[] = "Email address is invalid"; break;}}}}}}

}

if(!(isset($_SERVER['HTTP_REFERER']) && !empty($_SERVER['HTTP_REFERER']) && stristr($_SERVER['HTTP_REFERER'],$_SERVER['HTTP_HOST']))){$errors[] = "You must enable referrer logging to use the form";}

function recursive_array_check_blank($element_value)
{

global $set;

if(!is_array($element_value)){if(!empty($element_value)){$set = 1;}}
else
{

foreach($element_value as $value){if($set){break;} recursive_array_check_blank($value);}

}

recursive_array_check_blank($_REQUEST);

if(!$set){$errors[] = "You cannot send a blank form";}

unset($set);

if(count($errors)){foreach($errors as $value){print "$value<br>";} exit;}

if(!defined("PHP_EOL")){define("PHP_EOL", strtoupper(substr(PHP_OS,0,3) == "WIN") ? "\r\n" : "\n");}

function build_message($request_input){if(!isset($message_output)){$message_output ="";}if(!is_array($request_input)){$message_output = $request_input;}else{foreach($request_input as $key => $value){if(!empty($value)){if(!is_numeric($key)){$message_output .= str_replace("_"," ",ucfirst($key)).": ".build_message($value).PHP_EOL.PHP_EOL;}else{$message_output .= build_message($value).", ";}}}}return rtrim($message_output,", ");}

$message = build_message($_REQUEST);

$message = $message . PHP_EOL.PHP_EOL."-- ".PHP_EOL."Det er Undertekst af en art !!!";

$message = stripslashes($message);

$subject = "FormToEmail Kommentar";

$subject = stripslashes($subject);

if($from_email)
{

$headers = "From: " . $from_email;
$headers .= PHP_EOL;
$headers .= "Reply-To: " . $_REQUEST['email'];

}
else
{

$from_name = "";

if(isset($_REQUEST['navn']) && !empty($_REQUEST['navn'])){$from_name = stripslashes($_REQUEST['navn']);}

$headers = "From: {$from_name} <{$_REQUEST['email']}>";

}

mail($my_email,$subject,$message,$headers);

HTML :

<form action="FormToEmail.php" method="post" action="upload_file.php" method="post"
enctype="multipart/form-data">
Avatar billede jarner Nybegynder
28. april 2010 - 13:50 #1
Jeg kan anbefale PhpMailer (http://phpmailer.worxware.com/)

Der kan man utroligt let inkludere alle mulige former for mailelementer. Fx attachments på formen
$mail->AddAttachment("images/phpmailer.gif");