Avatar billede Jackount Nybegynder
27. april 2010 - 21:03 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke få adgang til min router via en browser

Hej ..
Jeg har hørt/læst/set/prøvet at få adgang til en router via en browser, ved at skrive ens standardgateway i URL'en. Det virker bare ikke på vores net?
Min standardgateway er 10.0.0.1.
Nogen der ved hvorfor?
Avatar billede nicidem Nybegynder
27. april 2010 - 21:38 #1
Er computeren er forbundet direkte til routeren? (altså ingen switch imellem)
Kan du pinge 10.0.0.1?
Avatar billede Jackount Nybegynder
27. april 2010 - 21:44 #2
Nej, jeg har en løsning hvor jeg har en ting der omformer fra en stikkontakt til net, men det virker heller ikk med alm lan eller wlan

Ja - med 0% tab - gennemsnitlig 4ms
Avatar billede nicidem Nybegynder
27. april 2010 - 22:26 #3
Hvad hedder routeren?

Prøv lige at pinge den igen når du har sat kabel direkte til. Det skal være et krydset kabel, når det er fra PC til Router. (medmindre der er auto konverterings funktion)
Avatar billede pulv3n Nybegynder
27. april 2010 - 22:27 #4
Standard adressen til routere er http://192.168.0.1/
Avatar billede Jackount Nybegynder
27. april 2010 - 23:30 #5
pulv3n
Nej det virker ikke..

Jeg prøver det i morgen, svarer nok omkring klokken 3 :)
Avatar billede Jackount Nybegynder
28. april 2010 - 16:05 #6
Routeren er en Zyxel Prestige 600 series.

Det virker heller ikke med vores stationær som er direkte forbundet. Men jeg kan pinge den (0% tab, 1ms gennemsnitligt)
Avatar billede Jackount Nybegynder
28. april 2010 - 16:09 #7
Nej det virker stadig ikke i browseren, når jeg er direkte forbundet til routeren.

Men jeg kan pinge den (0% tab - gennemsnitlig 1ms)..
Avatar billede nicidem Nybegynder
28. april 2010 - 19:05 #8
Avatar billede Jackount Nybegynder
28. april 2010 - 19:17 #9
Det virker ikke, heller ikke med den computer som er direkte tilsluttet. Desuden er routerens ip adresse ikke 192.168.1.1 som de siger, men 10.0.0.1... som jo heller ikke virker

ellers tak fordi du tog dig tid til at finde den artikel :)
Avatar billede nicidem Nybegynder
28. april 2010 - 19:38 #10
Hmmm. Hvad er ip adressen på den PC du forsøger at gå ind på routeren med?

kør > cmd > ipconfig

der kan du se det.
Avatar billede nicidem Nybegynder
28. april 2010 - 19:40 #11
Prøv at gå ind på: http://whatismyipaddress.com/

Så tast den IP adresse ind som den siger du har, ind i browseren!
Så sku du gerne få kontakt til routeren.
Avatar billede Jackount Nybegynder
28. april 2010 - 19:56 #12
den er 10.0.0.2.. Og jeg kender godt ipconfig :)

Men nej det virker heller ikke.
Det den hjemmeside gør, er det ikke at vise ens public ip? Det er jo ikke routerens interne er det?
Avatar billede nicidem Nybegynder
28. april 2010 - 20:24 #13
Syntes godt nok det er mærkeligt.
Hvis jeg connecter til min public IP får jeg fat i min router.

Kan være du skal forsøge at resette den. Gør jeg af og til, hvis den volder problemer. Så går den bare tilbage til den standard opsætning den havde, da du fik den fra udbyderen. Som regelt noget med du skal slukke den, stikke en kuglepen ind i et lille hul bagpå, mens du tænder og holde den inde i 30 sek og så tage den ud.
Avatar billede Jackount Nybegynder
29. april 2010 - 16:13 #14
Da jeg resatte brændte switchen i den sammen, så kun wlan virkede. Jeg fandt så ud af at man skulleskrive 10.0.0.1:2033, fordi vi fik den fra telenor som havde puttetderes eget firmware på.. Jeg får tilsendt en ny gratis router til på mandag! Men du skal have tak for hjælpen nicidem, læg et svar og du får point :)
Avatar billede nicidem Nybegynder
29. april 2010 - 17:49 #15
Holda op. Det lyder da helt utroligt! Nåmen godt du får en ny gratis. :)