Avatar billede foplex Nybegynder
27. april 2010 - 16:03 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

SQL INSERT INTO giver fejl ved LAST()

Hej Eksperter

Min følgende SQL kører som den skal i Access:

INSERT INTO dbo_KontaktRegistreringer ( PersonID, KontaktKodeID, OprettetAf, Status )
SELECT PersonID, 17145, 'Initialer', 'OK'
FROM tagliste;

Men hvis jeg prøver at indføre LAST(), da jeg ønsker det sidst registerede KontaktKodeID, der er autonummerede, så får jeg fejl:

INSERT INTO dbo_KontaktRegistreringer ( PersonID, KontaktKodeID, OprettetAf, Status )
SELECT PersonID, LAST(KontaktKodeID) FROM dbo_KontaktRegistreringer, 'Initialer', 'OK'
FROM tagliste;

Access kommer med fejlen: "Antallet af forespørgselsværdier og destinationsfelter er ikke det samme"

Nogen, der kan løse fejlen eller ved hvordan jeg automatisk kan få indsat det sidste autonummerede KontaktkodeID?
Avatar billede terry Ekspert
27. april 2010 - 16:17 #1
try

SELECT PersonID, (SELECT LAST(KontaktKodeID) FROM dbo_KontaktRegistreringer) AS LastID, 'Initialer', 'OK'
FROM tagliste;
Avatar billede foplex Nybegynder
28. april 2010 - 09:28 #2
Perfect!
Avatar billede terry Ekspert
28. april 2010 - 09:43 #3
better place an answer then :o)
Avatar billede terry Ekspert
28. april 2010 - 13:40 #4
mange tak