Avatar billede linnea Praktikant
26. april 2010 - 17:21 Der er 5 kommentarer

Scroll i Word2007

Scenarie: Jeg er i et Word-dokument på flere sider. Cursoren står f.eks. på side 10. Jeg scroller nu op i toppen af dokumentet og efterfølgende går jeg kortvarigt over i en anden applikation som f.eks. Explorer eller Excel. Når jeg nu vender tilbage til Word, står jeg på side 10, hvor cursoren er og IKKE  i toppen af dokumentet, hvor jeg forlod det.

Tilsyneladende er det ikke det samme i f.eks. Excel2007 og ejheller var det sådan i Word2003.

Er der en generel designændring i Word2007 eller findes der mon et sted, hvor jeg kan ændre en setting?

Styresystem: Windows XP med SP3.
Office er dansk.
Avatar billede linnea Praktikant
26. april 2010 - 19:25 #1
Selvom I ikke har et bud på en løsning, vil jeg blive glad for kommentarer om, hvorvidt I oplever det samme. Det kunne jo tænkes at være en generel bug.
Avatar billede Slettet bruger
26. april 2010 - 21:43 #2
Jeg har lige testet scenariet, og jeg oplever ikke, at der ændres side når jeg går væk fra Word selvom jeg har efterladt cursoren på en anden side og scrollet væk. Jeg har prøvet at skifte over i både IE, Publisher og Notepad++, og der sker ingen "fejl" ved nogle af disse.
26. april 2010 - 21:58 #3
Ref #2: Samme oplevelse her - altså intet problem!
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
26. april 2010 - 22:45 #4
Jeg kan heller ikke umiddelbart få Word til at opføre sig helt, som du beskriver. Der er dog en Word-indstilling, som blev indført fra Word 2003, og som påvirker cursorens måde at agere på. I Word 2007 finder du den her:

Office-knappen > Word-indstillinger > Avanceret > gruppen Redigeringsindstillinger > Brug intelligente markører.

Har du mon den indstilling slået til i Word 2007 og ikke i Word 2003? Du kan prøve at ændre på indstillingen for at se, om det gør nogen forskel. Når den er slået til, vil markøren "følge med", når man scroller.
Avatar billede linnea Praktikant
28. april 2010 - 08:57 #5
Tak for de forskellige input. Det viste sig at løsningen lå i en helt anden retning. Det er nemlig et egetudviklet tilføjelsesprogram, som laver balladen.