Avatar billede Pingo76 Nybegynder
26. april 2010 - 16:47 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Der kan ikke åbnes flere databaser

Hej,

Jeg er forholdsvis ny bruger af Access. Jeg er ved at opbygge en database, hvor jeg har nogle forespørgelser som bygger på resultatet fra en andre forespørgelser.

Nu kommer den dog med fejlen: "Der kan ikke åbnes flere databaser."

Er der nogle som kan hjælpe med en løsning til dette?
Avatar billede terry Ekspert
26. april 2010 - 17:21 #1
"Der kan ikke åbnes flere databaser."

Normally when youwork with Access you only open one database!

Can you give more information please?
Avatar billede jernrosen Nybegynder
26. april 2010 - 18:40 #2
Åben programmet 2 gange og lav databeserne i hver sit vindue ?
Avatar billede Pingo76 Nybegynder
26. april 2010 - 20:42 #3
Databasen er delt op i en front- og backend. Jeg har kun en database åben, men fejlen kommer når jeg forsøger at køre en forespørgsel.

Databasen har til formål at vise kostprisen på en række produkter. Den 1. forespørgsel slår råvareprisen op for den valgte vare og beregner told og afgift. Den 2. forespørgsel tager udgangspunkt i resultatet fra den 1. forespørgsel og bruger dette i nogle andre simple beregninger med tal fra en række tabeller. Samme princip går igen i 3. - 4. og 5. forespørgsel, men i 5. forespørgsel melder fejlen sig "Der kan ikke åbnes flere databaser".

Jeg har kun et vindue åben, men det virker som om at forespørgelserne åben noget som ikke bliver lukket igen???
Avatar billede terry Ekspert
26. april 2010 - 22:45 #4
any chance of seeing the db(s)?

ekspertenATsanthell.dk

AT=@
Avatar billede Pingo76 Nybegynder
27. april 2010 - 09:48 #5
Her sendt dig en mail dig, terry.
Avatar billede terry Ekspert
27. april 2010 - 11:41 #6
Will look at the db after lunch
Avatar billede terry Ekspert
27. april 2010 - 13:24 #7
I've had a quick look at your database and also searched around the web after information concerning the error you get. Cannot open any more databases. (Error 3048)

The problem is very likely because you are opening too many connection to JET (Access motor) which is 255. I'm actually surprised that the error occurs but it's difficult to see exactly what makes a connection.

Without a good understanding of your database I can't make any suggestions as to what design changes could be made to get around the problem so instead I'm going to suggest that you look at these links.

One of them suggests that moving the tables to the frontend might solve the problem. That's won't be possible if other users need access to the dB also. So another idea is to copy the results of some of your queries into TEMP tables then make queries on these instead of the queries.

>>>>>>>>(The TEMP tables can be in the frontend dB)

http://www.access-programmers.co.uk/forums/showthread.php?t=122973
http://www.access-programmers.co.uk/forums/showthread.php?t=65601

I hope one of these can help you with your problem, let me know if I can be of more assistance.
Avatar billede Pingo76 Nybegynder
27. april 2010 - 13:31 #8
TEMP tables løste problemet.

Mange tak for hjælpen!
Avatar billede terry Ekspert
27. april 2010 - 13:40 #9
selv tak