Avatar billede aitnemed Novice
26. april 2010 - 15:12 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Google Analytics: Frafiltrering af IP-adresse via cookie

Hej folkens

Jeg har været ved at undersøge, hvordan man frafiltrerer trafik via cookies i stedet for ip-adresser, men det eneste jeg har kunnet finde er følgende vejledning:

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

1. Create a new page on your domain, containing the following code:

<body onLoad="java script:pageTracker._setVar('test_value');">

(Please note that this code is in addition to the Google Analytics tracking code that you have on every page of your website.)

2. In order to set the cookie, visit your newly created page from all computers that you would like to exclude from your reports.

3. Create an Exclude filter to remove data from visitors with this cookie. Follow these instructions http://www.google.com/support/googleanalytics/bin/answer.py?answer=55494
to create a filter with the following settings:

Filter Type: Custom filter > Exclude
Filter Field: User Defined
Filter Pattern: test_value
Case Sensitive: No
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Problemet med den vejledning er, at den benytter sig af setvar (som jeg har læst flere steder er deprecated). Er der nogen her, som ved om det er muligt at opnå samme cookiefiltrering via pagetracker._setCustomVar(5,"Filter","admin",1)?

Hvis det er muligt, hvordan skal filteret så sættes op baseret på de nævnte indstillinger i setCustomVar()?

Mvh. Esben
Avatar billede Skardhamar Nybegynder
20. juni 2010 - 00:29 #1
Hej Esben, som tingene er nu kan man ikke filtrerer ud fra data i custom variables. Desværre.

SetVar er deprecated, så man skal nok undgå at benytte sig af den funktion, som du selv nævner. Men der kommer nok til at gå nogle år før de fjerner funktionen helt. Så hvis din problemstilling er midlertidig, så benyt dig bare af SetVar.

En anden måde, ville være at lave cookien 'internt'. Det vil sige, at du laver en dummy-side, som admins skal besøge, der sætter en hjemmelavet cookie. På hjemmesiden der skal trackes, kan du så serverside tjekke om cookien er sat, hvis den er, skal GA scriptet ikke loades.

Læs evt.:
http://www.google.ru/support/forum/p/Google+Analytics/thread?tid=35b379c2822ae239&hl=en
Avatar billede aitnemed Novice
10. april 2011 - 17:55 #2
Kan se at jeg mangler at få lukket den her:

Jeg søgte uden held - men ved at prøve mig frem fandt jeg følgende metode, som virker (den benytter setvar, men trods den er deprecated, har Google endnu ikke lanceret alternativ til filtrering via cookies så jeg er helt rolig):

http://www.google.com/support/forum/p/Google%20Analytics/thread?tid=0e5670a3f71d1b9c&hl=en