Avatar billede hugopedersen Nybegynder
26. april 2010 - 08:17 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Gennemgå hele registreringsdatabasen

Jeg har et bizart ønske om at kunne læse hele registreringsdatabasen igennem og finde alle nøgler der indeholder en bestemt værdi.
Det jeg er ude på er at finde alle steder hvor Internet Explorer læser placeringen af favorites så jeg kan lave en eller anden nem måde at skifte placeringen af dem på.

Nogen forslag til fremgangsmåde?
Avatar billede madmax_333 Nybegynder
26. april 2010 - 08:34 #1
altså for at finde en bestemt værdi skal du "bare" trykke F3 og så skrive søgeordet så kommer du hen til det
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
26. april 2010 - 09:26 #2
Ja men nu var det lige for at kunne lave en lille utility til eget brug der kan gøre det nemt for mig selv når jeg installerer min PC om.
Jeg bruger regedit i dag men det andet ville være smartere for mig.
Avatar billede madmax_333 Nybegynder
26. april 2010 - 17:49 #3
du kan jo eksportere reg nøgler når du har ændret dem, således kan du importere dem når du installere dit styresystem igen, i hvert fald hvis det har samme fil placering.
Avatar billede arne_v Ekspert
27. april 2010 - 03:48 #4
Har du googlet dig frem til f.eks. http://www.tek-tips.com/viewthread.cfm?qid=1406962&page=9 ?
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
28. april 2010 - 07:20 #5
Den havde jeg ikke set på min google liste arne.
Men den ser ud til at have meget af det jeg er ude efter.

Så hvis du smider et svar.
Avatar billede arne_v Ekspert
28. april 2010 - 14:52 #6
ok