Avatar billede DanielFrank Nybegynder
24. april 2010 - 19:38 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

SQL Server 2008 - At benytte SQL Authentication

Hejsa,

Jeg har lige installeret SQL Server 2008 på min computer. I øjeblikket bruger jeg Windows authentication mode da jeg kun tilgår data fra denne computer. Men nu har jeg brug for at andre kan tilgå databasen.

Hvad skal jeg gøre, for at oprette brugere så andre kan logge på vha. SQL Authentication?? På forhånd tak for hjælpen.
Avatar billede arne_v Ekspert
24. april 2010 - 20:08 #1
Først skal du have enabled mixed mode authentication (både windows integrated og SQL authentication).

Derefter skal du have oprettet logins i SQLServeren.

Og til sidst skal du så oprette de logins som brugere i de databaser som de skal have adgang til.

(sådan plejer det at være - jeg antager at det stadig er proceduren i 2008)
Avatar billede DanielFrank Nybegynder
24. april 2010 - 20:16 #2
Hej Arne,

Tak for dit svar. Nu hvor du har været så venlig at komme med et godt svar, kan du så hurtigt beskrive, hvor jeg kan aktivere mixed mode auth?
Avatar billede arne_v Ekspert
24. april 2010 - 20:21 #3
Det kan angived ved installation eller fixes i registry.

http://support.microsoft.com/kb/285097
Avatar billede arne_v Ekspert
24. april 2010 - 20:21 #4
Det er muligt at det også kan gøres via et GUI tool, men jeg plejer altid bare at ændret i registr fra 1 til 2.
Avatar billede janus_007 Nybegynder
24. april 2010 - 21:07 #5
Hej Daniel

Det kan også rettes efter installation, no worries :)

Højreklik på db-serveren i Management Studio og vælg properties, herunder vælger du Security :)
Avatar billede DanielFrank Nybegynder
24. april 2010 - 21:44 #6
Mange tak for de hurtige svar. Har nu fundet frem til resultatet :-)
Avatar billede arne_v Ekspert
13. juni 2010 - 04:32 #7
så skal vi nok have afsluttet her !
Avatar billede DanielFrank Nybegynder
15. juni 2010 - 19:34 #8
Jamen så afslut da. Har jo fået svar på mit spørgsmål. Jeg har sgu aldrig oplevet nogen være så skide arrogante over en eksisterende tråd. Jeg er tilsyneladende ikke "ekspert" nok ti lat lukke tråden. Hvorfor laver I så ikke bare en "LUK TRÅD" knap? Helt ærligt mand. Sådan noget havde en rigtig webudvikler da taget højde for. SIMPLICITY!!!
Avatar billede arne_v Ekspert
15. juni 2010 - 19:54 #9
Eksperten bygger paa dette her point system.

Hvis du ikke har kunnet bruge nogen af svarene smider du selv et svar (se checkboxe) og accepterer det.

Har du kunet bruge et eller flere af svarene, saa beder du dem smide et svar og acceptere dem.

Naar der er smidt svar saa er den checkbox og en accepter knap.
Avatar billede DanielFrank Nybegynder
15. juni 2010 - 20:08 #10
Der var også et brugbart svar, og det er pointgivet.
Avatar billede arne_v Ekspert
15. juni 2010 - 20:19 #11
No.

Proev og se hvad der sker nu!