Avatar billede MrLund Nybegynder
23. april 2010 - 22:23 Der er 1 kommentar og
1 løsning

XML feed

Hej

Jeg har nedenstående kode, hvor jeg henter mine twitter updates fra en xml feed.

Men, jeg da jeg nogengange opdaterer via min iPhone og sender min loaction med objItem.childNodes(5).text , vil jeg have den udskrevet også.

Problemet er, at hvis jeg opdaterer min twitter via mn pc sender jeg naturligvis ikke min position med, og derfor ved de updates findes objItem.childNodes(5).text  slet ikke.

Hvorda laver jeg et tjek om objItem.childNodes(5).text  findes eller ikke.. en if sætning fejler for mig.

Heeelp :)

    Set objXML = Server.CreateObject("MSXML2.FreeThreadedDOMDocument")
    objXML.async = False

    objXML.setProperty "ServerHTTPRequest", True
    objXML.Load("https://twitter.com/statuses/user_timeline/24531337.rss")
    'objXML.Load(Server.MapPath("megatokyo.xml"))

    If objXML.parseError.errorCode <> 0 Then
      'Response.Write "<pre>" & vbCrLf
      'Response.Write "<strong>Error:</strong> " & objXML.parseError.reason
      'Response.Write "<strong>Line:</strong>  " & objXML.parseError.line & vbCrLf
      'Response.Write "<strong>Text:</strong>  " _
        '  & Server.HTMLEncode(objXML.parseError.srcText) & vbCrLf
      'Response.Write "</pre>" & vbCrLf
    End If

    Set objItemList = objXML.getElementsByTagName("item")
    Set objXML = Nothing

    For Each objItem In objItemList
      strHTML = strHTML & "<li>"
      strHTML = strHTML & "<p>" & indlaeg(twitter(objItem.childNodes(1).text)) & "</p>" & vbCrLf
      strHTML = strHTML & "<p class=""right"">" & feeddate(objItem.childNodes(2).text) & "</p>" & vbCrLf
      if not objItem.childNodes(5).text = "" then
      strHTML = strHTML & "<p>Child:" & objItem.childNodes(5).text & "</p>" & vbCrLf
      end if
      strHTML = strHTML & "</li>" & vbCrLf
    Next

    Set objItemList = Nothing
Avatar billede Slettet bruger
24. april 2010 - 12:35 #1
Prøv med:
if not objItem.childNodes(5).text = null then

i stedet for:
if not objItem.childNodes(5).text = "" then

  // Steeven
Avatar billede MrLund Nybegynder
18. maj 2010 - 19:12 #2
fandt aldrig en løsning