Avatar billede biohazard_666 Nybegynder
23. april 2010 - 16:26 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Checke antal aktive forbindelser til Access-database

Hej Eksperter :)

Jeg er igang med noget debugging af en ASP.NET-applikation, og kom til at tænkte på, at mit problem måske hænger sammen med at der er for mange aktive forbindelser til min access-database. Har læst, at Access maks kan have noget nær 255 aktive forbindelser på samme tid.

Mit spørgsmål er så:
Er der nogen måde at checke/se antallet af aktive forbindelser til en access-database?

På den måde kan jeg få undersøgt, om der er nogle steder i min ASP.NET-applikation der mangler at få lukket sine databaseforbindelser, i stedet for at gennemgå samtlige filer i projektet :)

Tak for hjælpen!

Mvh
Lars
Avatar billede terry Ekspert
23. april 2010 - 17:40 #1
The Access .LDB file is used for rtegistering the users connected to the DB. No idea how you woul dread that from ASP
Avatar billede terry Ekspert
23. april 2010 - 17:42 #2
Its always good practice to close the connection as soon as you are finished with it that way you will have a minimum of connections opened at one time. So maybe it would be a good idea to go through your code and check if you do that.
Avatar billede biohazard_666 Nybegynder
24. april 2010 - 00:54 #3
Hej Terry :)

Jeg har gennemgået hele min kode og sørget for at lukke alle forbindelser, så nu er det mere på grund af nysgerrighed :)

Det er ikke noget krav at skulle se antallet af forbindelser fra ASP eller lign. - det kan sagtens være et allerede udviklet program, eller værktøj i Access selv :) Jeg er åben overfor alle muligheder.
Avatar billede terry Ekspert
24. april 2010 - 08:45 #4
I cant help with any ASP code but here's a link which might help you read the LDB file. I think you will need to copy it (.LDB file) to your local PC before you can use it though.

http://www.mvps.org/access/modules/mdl0055.htm
Avatar billede terry Ekspert
24. april 2010 - 08:46 #5
Avatar billede biohazard_666 Nybegynder
26. april 2010 - 11:52 #6
Tak for svaret :)
Læste noget om, at man ikke kunne se antallet af aktive forbindelser ud fra LDB-filen, da den ikke sletter en post når en forbindelse bliver lukket.
Dog hjælper de links du har sendt lidt aligevel, så tak for hjælpen :)
Avatar billede terry Ekspert
26. april 2010 - 12:26 #7
mange tak