Avatar billede raan Nybegynder
21. april 2010 - 13:11 Der er 6 kommentarer

Session problemer

Hej.

Jeg har et problem med mit login system, for det kan sagtens logge ind med brugernavn og kodeord, men i det du går videre til en ny side bliver alle sessioner dræbt af en mærkelig årsag.
Har i en idé til hvad det kan være?

..............................index.php...............................
<?
session_start();
?>
<html>
<head>
<meta http-equiv="Content-Language" content="da">
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1252">
<title>Famwall - Familiens planlaegger</title>
<link rel="stylesheet" href="style.css" type="text/css" />
</head>

<div align="center">
    <table border="1" width="800" cellspacing="0" cellpadding="0" bgcolor="#FFFFFF" bordercolor="#FFFFFF">
        <tr>
            <td class="top1"></td>
            <td class="top2"></td>
            <td class="top3">Famwall</b></td>
        </tr>
        <tr>
            <td class="information1"></td>
            <td class="information2"></td>
            <td class="information3"></td>
        </tr>
        <tr>
            <td class="midt1"></td>
            <td class="midt2">
            <b>Navigation</b><br>
            - <a href="?side=forside">Forside</a><br>
            - <a href="?side=information">Information</a><br>
            - <a href="?side=funktioner">Funktioner</a><br>
            - <a href="?side=kontakt">Kontakt</a><br>
            <br>
            <b>Brugermenu</b><br>
                <?
                if(!$_SESSION['famwall001']){
                    echo "- <a href=?side=logon>Logon</a><br>";
                    echo "- <a href=?side=logon_opretbruger>Opret bruger</a><br>";
                    echo "- <a href=?side=logon_glemtkodeord>Glemt kodeord</a><br><br><br>";
                }
                else {

                echo "menu for bruger<br>";
                echo "- <a href=logon_logud.php>Log ud</a><br><br><br>";

                }
                ?>
            </td>
            <td class="midt3">
            <?php
        if(isset($_GET['side']))
        {
          $page = $_GET['side'].".php";
          if(file_exists($page))
          {
            include($page);
          }
          else
          {
            include('sidefejl.php');
          }
        else
        {
            include('forside.php');
        }
        ?>
            </td>
        </tr>
        <tr>
            <td class="bund1"></td>
            <td class="bund2">FamWall - Familiens planlægger</td>
            <td class="bund3"></td>
        </tr>
    </table>
</div>
<body>

</body>

</html>

..............................Logon.php...........................
<?
session_start();
include('sql.php');
$loginnavn = $_POST['loginnavn'];
$pass = $_POST['pass'];
if($_SESSION['famwall001'])
{
        include('logon_menu.php');
}
else if($loginnavn)
{
$query=mysql_query("SELECT * from famwall_profil WHERE username='$loginnavn' AND password='$pass'") or die(mysql_error());
    if(mysql_num_rows($query)>0)
    {
        $row = mysql_fetch_array($query);
        $_SESSION['famwall001']=$row['username'];
        $_SESSION['fornavn']=$row['fornavn'];
        $_SESSION['efternavn']=$row['efternavn'];
        mysql_query("UPDATE famwall_profil SET lastOnline = NOW() WHERE username='" . $_SESSION['brugernavn'] . "'");
        mysql_query("UPDATE famwall_profil SET logantal = logantal + 1 WHERE username='" . $_SESSION['brugernavn'] . "'");
        include('logon_menu.php');
        }
        else {
        echo "<script>alert('Forkert brugernavn eller adgangskode!'); </script>";
?>
<form method=post action=>
              <input class="logon_felt" type="text" name="loginnavn" value='Brugernavn' onfocus="if(this.value=='Brugernavn')this.value='';" onblur="if(this.value=='')this.value='Brugernavn';" size="25"><br>
              <input class="logon_felt" type="password" name="pass" value='Password' onfocus="if(this.value=='Password')this.value='';" onblur="if(this.value=='')this.value='Password';" size="25"><br>
          <input class="logon_knap" type="submit" value="Login"> <button class="logon_knap" onclick="window.location.href='?side=logon_kodeord'">Glemt kodeord</button>
</form>
<?
}
else
{
?>
<form method=post action=>
              <input class="logon_felt" type="text" name="loginnavn" value='Brugernavn' onfocus="if(this.value=='Brugernavn')this.value='';" onblur="if(this.value=='')this.value='Brugernavn';" size="25"><br>
              <input class="logon_felt" type="password" name="pass" value='Password' onfocus="if(this.value=='Password')this.value='';" onblur="if(this.value=='')this.value='Password';" size="25"><br>
          <input class="logon_knap" type="submit" value="Login"> <button class="logon_knap" onclick="window.location.href='?side=logon_kodeord'">Glemt kodeord</button>
</form>
<?
}
?>
Avatar billede raan Nybegynder
21. april 2010 - 13:16 #1
for at teste kan i prøve randersen.dk/lort
brugernavn: raan
kodeord: raan
Avatar billede majbom Novice
21. april 2010 - 14:08 #2
siden virker ikke, heller ikke lort.php

hvordan konstaterer du at sessionen dør?
Avatar billede showsource Seniormester
21. april 2010 - 15:03 #3
Dette:
if(isset($_GET['side']))
        {
          $page = $_GET['side'].".php";
          if(file_exists($page))
          {
            include($page);
          }

lad os sige jeg skriver ?side=url-link-til-phpfil

og php fil indeholder

@include("sql.php");
mysql_query("DROP TABLE famwall_profil");

Dette kan lade sig gøre hvis allow_url_fopen er on i php.ini
Som min. skal du bruge:

$page = basename($_GET['side']).".php";
Avatar billede raan Nybegynder
27. april 2010 - 14:45 #4
det var en fejl i indkodning, så der stod nogle tegn som ikke blev vist i det dokument jeg havde oprettet.

Men til showsource så takker jeg mange gange, og du får pointene.
Avatar billede showsource Seniormester
27. april 2010 - 23:51 #5
Dy forstod at det var muligt at ødelægge din side med din viste kode ?
Avatar billede majbom Novice
04. november 2010 - 13:39 #6
husk at acceptere svaret raan...