Avatar billede simon_jacobsen Nybegynder
21. april 2010 - 00:51 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Jquery tilføj row indeholdende inputfelt til table

Hej

Jeg sidder med et problem, jeg vil gerne kunne via jquery tilføje ekstra rækker til tabel, disse rækker skal indeholde textboxe, det er så vidt lykkedes ved at benytte clone men det skaber samme id og name og det er derved svært at få fat i dataen. Min kode ser ud som følger:

<table id="testTable">
<TBODY>
<tr>
    <td>
        Mængde
    </td>
    <td>
        <center>Produkt</center>
    </td>
</tr>

<tr>
    <td>
        <input type="text" name="amount1" id="amount1" size="5">
    </td>
    <td>
        <input type="text" name="test1" id="test1" class="Auto">
    </td>
</tr>
<tr>
    <td>
        <input type="text" name="amount2" id="amount2" size="5">
    </td>
    <td>
        <input type="text" name="test2" id="test2" class="Auto">
    </td>
</tr>
<tr>
    <td>
        <input type="text" name="amount3" id="amount3" size="5">
    </td>
    <td>
        <input type="text" name="test3" id="test3" class="Auto">
    </td>
</tr>
<tr>
    <td>
        <input type="text" name="amount4" id="amount4" size="5">
    </td>
    <td>
        <input type="text" name="test4" id="test4" class="Auto">
    </td>
</tr>
<tr>
    <td>
        <input type="text" name="amount5" id="amount5" size="5">
    </td>
    <td>
        <input type="text" name="test5" id="test5" class="Auto">
    </td>
</tr>

</TBODY>
</table>

//Også koden lige nu der adder en ny linie:

    $('#more').click(function(){
        $('#ingredientTable tbody>tr:last').clone(true).insertAfter('#testTable tbody>tr:last');
    });

Håber nogen kan hjælpe :)

Mvh.
Simon
Avatar billede limemedia Nybegynder
21. april 2010 - 09:50 #1
$('#testTable > tbody:last').append('<tr><td><input type="text" name="amount'+newID+'" id="amount'+newID+'" size="5"></td></tr><tr>...</tr>');
newID += 1;

og saa have var newID = 6; foer din klik funktion
Avatar billede simon_jacobsen Nybegynder
21. april 2010 - 10:36 #2
det var lige hvad jeg søgte.

Mange tak :)
Avatar billede simon_jacobsen Nybegynder
24. april 2010 - 12:56 #3
hmm har siddet og rodet med det nu her, og jeg kan ikke loade value ud fra de nye felter, jeg har kigget på den genererede html, når den laver input feltet, men kan ikke finde nogle fejl.
Er der et problem ved at lave input felter på den her måde ?
Avatar billede simon_jacobsen Nybegynder
24. april 2010 - 20:11 #4
fandt fejlen :)