Avatar billede encorez Nybegynder
21. april 2010 - 00:22 Der er 7 kommentarer og
3 løsninger

Installerer PHP på PC

Hej

Ind til nu har jeg redigeret PHP filer i dreamweaver som efter saving uploader filen til ftp-server og jeg ser resultatet på min webside.
Det er IKKE holdbart, jeg ved det!

Så jeg vil gerne installere PHP på min PC så jeg kan teste lokalt inden jeg uploader filer.
Jeg har prøvet WAMP til PHP og MySQL som jeg synes virker okay, MEN umiddelbart virker det kun hvis jeg skriver <?php og al min kode er skrevet med blot <?. Så det er sgu lidt træls.

Vil I anbefale mig at installere noget andet for at afvikle PHP lokalt, eller skal der bare en ændring til for at WAMP server spiller som jeg vil have det?

Desuden bruger jeg meget <?=$test?> og det kan jeg ikke få til at virke med WAMP.
Avatar billede simon_jacobsen Nybegynder
21. april 2010 - 00:27 #1
lytter lige med :)
Avatar billede Slettet bruger
21. april 2010 - 00:28 #2
Find din php.ini fil og led efter "Short tags" og sæt det til "On".
Avatar billede swiatecki Novice
21. april 2010 - 00:30 #3
Ang. <?php og <?, hvis du kigger i filen php.ini (ligger under din wamp installation) kan du finde en linje der hedder

short_open_tag = off

den skal ændres til "short_open_tag = On"

Såvidt jeg ved er <?= ikke understøttet i php generelt, ligesom "<?" er dårlig cotume
Avatar billede The_Buzz Novice
21. april 2010 - 06:47 #4
Installer denne:
http://www.apachefriends.org/en/xampp-windows.html

Den indeholder alt man skal bruge mere eller mindre.
    * Apache 2.2.14 (IPv6 enabled) + OpenSSL 0.9.8l
    * MySQL 5.1.41 + PBXT engine
    * PHP 5.3.1
    * phpMyAdmin 3.2.4
    * Perl 5.10.1
    * FileZilla FTP Server 0.9.33
    * Mercury Mail Transport System 4.72
Avatar billede showsource Seniormester
21. april 2010 - 07:53 #5
encorez => "Tag tyren ved hornene", og se at få ændret alle dine starttags  til <?php !
Langt den bedste løsning.
Avatar billede repox Seniormester
21. april 2010 - 09:31 #6
Jeg finder det alligevel lidt ironisk at OP mener at det er uholdbart at uploade sine filer til det miljø som det driftede setup egentlig skal lægge på i forhold til at afvikle sine PHP scripts på et Windows miljø - det giver et falsk indtryk af det endelige resultat når koden kommer på produktionssetup'et.
Avatar billede limemedia Nybegynder
21. april 2010 - 09:45 #7
dit udviklings miljoe skal vaere saa lig med produktion som muligt, da er forskelle - jeg koerer ofte udvikling paa et subdomain ved siden af min live loesning

og <? etc, er det ikke snart mange aar siden de anbefalede at bruge <?php saa du ikke ryger i problemer med xml osv ? modernisering er ikke en daarlig ting
Avatar billede encorez Nybegynder
02. maj 2010 - 16:58 #8
Det virker med short=on, så tak for det :)  Læg et svar som løsning på dette.

Og jeg vil fremover bruge <?php :)  jeg er blot fritids programmør, så jeg er ikke super opdateret på hvad man bør gøre.
Avatar billede Slettet bruger
02. maj 2010 - 20:01 #9
Du får et svar fra mig her.. hvis altså min kommentar var forståelig :-)
Avatar billede swiatecki Novice
02. maj 2010 - 22:52 #10
Svar