Avatar billede river_rage Nybegynder
20. april 2010 - 19:35 Der er 1 kommentar

AS3 - Loope SWF animeret med Tweener

Jeg har lavet et simpelt slideshow med 6 billeder i Flash vha. tweening extensionen Tweener.

AS3 koden ligger i et lag for sig og symbolerne med billeder ligger også i hvert deres lag.

Hvordan får jeg det hele til at loope?

Nedenfor ses min kode.

import caurina.transitions.Tweener;

myMovieClip.alpha = 0;
Tweener.addTween(myMovieClip, {alpha:1, time:5, delay:5, transition:"easeInOutQuart"});

myMovieClip1.alpha = 0;
Tweener.addTween(myMovieClip1, {alpha:1, time:5, delay:10, transition:"easeInOutQuart"});

myMovieClip2.alpha = 0;
Tweener.addTween(myMovieClip2, {alpha:1, time:5, delay:15, transition:"easeInOutQuart"});

osv.
Avatar billede felix-sanchez Nybegynder
05. maj 2010 - 10:34 #1
Her er et løsningsforslag.
Put alle dine 6 fades ind i en funktion, du så kalder.
Ud over de 6 fades laver du også fade out på alle elementer, når alle er fadede ind - altså efter ca. 35 sekunder.

På et af disse sidste kald laver du en onComplete, altså, når dine slides igen er fadede ud, kalder du så din samlede funktion, og hele din animationscyklus kaldes igen..

Smart ikke?

Koden kunne se nogenlunde sådan her ud:
Tweener.addTween(myMovieClip1, {alpha:1, time:5, delay:35, transition:"easeInOutQuart", onComplete:startAllAgain});

Derudover kan du læse meget mere om Tweener på min blog:
http://bit.ly/dcjHsg

Og et konkret eksempel på brugen af Tweener her:
http://bit.ly/9ut5aJ

Håber det hjalp dig lidt :O)