Avatar billede buzzlightbeer Nybegynder
20. april 2010 - 15:59 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

RadioButtonList - List indhold af mappe

Hej allesammen!

Jeg har en mappe med billeder, som jeg gerne vil have spyttet ud i en radiobuttonlist.

Dvs. så billederne bliver vist, hver især med en radionbutton tilknyttet.

Er der nogen der har et godt foreslag til hvordan dette gøres nemmest?

/Martin
Avatar billede bvli Praktikant
21. april 2010 - 11:08 #1
Hej.

En mulighed kunne f.eks. være at du laver en usercontrol (lad os kalde den RadioButtonImageControl) som består af en radiobutton og picturebox. Giv den evt. nogle public properties som f.eks. "ImagePath" og "Checked", som håndterer stien til dit billede og om radiobutton'en skal være markeret eller ej.

I din form hvor du skal have vist det, kan du så lave et FlowLayoutPanel.

Og så noget a'la:
string[] files = Directory.GetFiles("PathToImageDirectory");
foreach (string file in files) {
  RadioButtonImageControl c = new RadioButtonImageControl();
  c.ImagePath = file;
  layoutPanel.Controls.Add(c);
}

Så'n cirka-agtigt
Avatar billede buzzlightbeer Nybegynder
21. april 2010 - 13:09 #2
Tak det hjalp mig på vej, smider du et svar? :)
Avatar billede bvli Praktikant
21. april 2010 - 14:29 #3
Jo :)