Avatar billede hanloven Mester
20. april 2010 - 15:01 Der er 1 løsning

Netgear ReadyNas Duo corrupt root

Hej Eksperter.

Jeg har en Netgear ReadyNas Duo, med 2 ens 750 gig diske i. Den har fungeret fint i nogle måneder, men vil nu ikke boote. I RAIDar er begge diske grønne, men den skriver "corrupt root" og alle lamperne foran på den, blinker.

Powerlampen blinker kontinuerligt, lidt hurtigere end 2 gange i sekundet, mens der er et mønster i de 4 andre grønne lanper: De blinker 4 gange, med ca. et sekunds mellemrum og herefter 2 gange, med dobbel hastighed. - Og starter derefter forfra.

Jeg håber nogen har mulighed for at hjælpe. Der er 100 point at hente.

Mvh Kent.
Avatar billede hanloven Mester
19. august 2010 - 03:55 #1
Som info til andre, med samme problem, kan jeg oplyse at jeg fik den igang. Jeg tog den ene disk ud og fik den til at boote ok.. Så kopierede jeg mine data over på en anden disk.. :-)

Må ha skyldes en umiddelbart fejl på den ene disk.. - Eller en inkompatibilitet med Nas'en.. - Da disktypen ikke er anført i listen over kompatible enheder på Netgear's hjemmeside..